Warszawa Wschodnia i Centralna

Warszawa Wschodnia i CentralnaPolskie Koleje Państwowe S.A. realizują kolejny etap inwestycji, które zmienią Dworzec Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia do 2012 roku. PKP S.A., po zakończeniu prac nad projektami, ogłosiły przetargi na generalnych wykonawców prac. Wykonawcy mają zostać wybrani do końca marca 2010 roku. Prace budowlane mają ruszyć w 2010 roku. Informacja zawiera podcast radiowy.

Termin składania ofert na prace remontowe na Dworcu Centralnym mija 8 lutego 2010 roku. Termin składania ofert w przetargu na wykonawcę przebudowy Dworca Warszawa Wschodnia mija 10 marca 2010 roku. Szacowana wartość prac na Dworcu Centralnym wynosi ok. 22 mln zł. Modernizacja obiektu obejmie elewację hali głównej, zewnętrzne pasaże wokół hali głównej na poziomie 0, a także wszystkie ogólno-dostępne przestrzenie wewnętrzne. Pasażerowie Dworca Centralnego zyskają po pracach, więcej przestrzeni na dworcu, więcej światła we wszystkich częściach dworca, nowy i czytelny system informa-cji elektronicznej, nowy i czytelny system informacji wizualnej, nowe biletomaty, infokioskii oraz upo-rządkowane galerie handlowe. Inwestycja jest finansowana ze środków własnych PKP S.A.

Warszawa Wschodnia i Centralna
Warszawa Wschodnia i Centralna
Warszawa Wschodnia i Centralna

 
Dworzec Warszawa Wschodnia przejdzie gruntowną modernizację, która zmieni wygląd dworca, jego funkcjonalność i dostępność dla warszawiaków. Wartość tej inwestycji wyniesie ok. 45 mln zł i jest ona współfinansowana ze środków budżetu Państwa i PKP S.A. W 2009 roku PKP S.A. zakończyły remonty budynków dworców Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle. Trwa również negocjowanie warunków umowy inwestycyjnej budowy nowego dworca Warszawa Zachodnia z developerem wyłonionym w rokowaniach – francuską firmą Nexity.
 
Polskie Koleje Państwowe S.A. prowadzą w tej chwili proces inwestycyjny na prawie czterdziestu dwor-cach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski i w miastach o różnej wielkości. Jest to największa modernizacja polskich dworców kolejowych od 20 lat!
 
Do 2012 roku PKP S.A. wydadzą na ten cel fundusze o wartości ponad 670 mln złotych. Modernizacje finansowane są z następujących źródeł: fundusze Unii Europejskiej (236 mln złotych) , fundusze Budże-tu Państwa (353 mln złotych) , środki własne PKP S.A. (102 mln złotych). Przez dwa lata PKP S.A. przygotowały niezbędną dokumentację, pozwolenia administracyjne, uzgodnienia z samorządami oraz finansowanie projektów. Prace budowlane w ramach tego programu na pierwszych dworcach rozpocz-nają się w pierwszej połowie 2010 roku.

Warszawa Wschodnia i Centralna
Warszawa Wschodnia i Centralna
Warszawa Wschodnia i Centralna


Oprócz tego PKP S.A. współpracuje z dużymi firmami developerskimi, które są partnerami przy projek-tach przebudowy dworców w: Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie (Warszawa Zachodnia). Wartość przygotowywanych wspólnie inwestycji z developerami wynosi ponad 1,5 mld złotych.
 
PKP S.A. dążą do tego, aby zmodernizowane i budowane nowe dworce były przyjazne pasażerom, bardziej funkcjonalne, wyposażone w nowe rozwiązania stosowane w przestrzeniach publicznych, bar-dziej bezpieczne i przystosowane do potrzeb osób mających trudności ze sprawnym poruszaniem się.
 
Zmodernizowane dworce mają być związane nie tylko z podróżą. Będą także miejscami spotkań i spę-dzania wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, łą-czącymi różne środki transportu z dużymi parkingami, wzbogaconymi o dodatkowe usługi: komercyjne, rozrywkowe, biurowe, hotelowe i restauracyjne.

 

Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»