Międzynarodowy Konkurs Na Plakat Filmowy przedłużony

Międzynarodowy Konkurs Na Plakat Filmowy przedłużony
Cały czas napływają do nas prace z odległych Katowic, Białegostoku, Słubic, Krakowa, Olsztyna, Szczytna, Łomży, Rakszawy, Grybowa, Myślenic. Nie zabrakło reprezentantów Warszawy. Kolejne plakaty są w drodze, dlatego przedłużyliśmy termin nadsyłania prac do czwartku, 25 maja 2017.

UWAGA! Termin nadsyłania prac wydłużony do 25 maja 2017!

Na obrady jury zapraszamy media w najbliższy piątek, 26 maja 2017 w godz. 11.00-13.00.



Wyboru najlepszych prac dokona grono jurorów w składzie:
Andrzej Pągowski – artysta grafik, autor około tysiąca plakatów zapowiadających sztuki teatralne, filmy, festiwale, koncerty.
prof. Krzysztof Hejke – profesor zwyczajny sztuk filmowych, fotograf i operator
Dorota Petrus – reżyser, dziennikarz, scenarzysta, współpracownik TVP-TVP KULTURA, TVP HISTORIA.
Marek Pawłowski – reżyser, scenarzysta, producent programów telewizyjnych w TVP, TVN, CANAL+.

Jury  przy ocenie prac, szczególny nacisk będzie kładło na poziom artystyczny, nawiązanie do tematu, przekazanie treści oraz klimatu filmu za pomocą elementów malarskich i graficznych.

Dom Kultury Zacisze wraz z Filmoteką Narodową i Warszawską Szkołą Filmową po raz trzeci zaprosił młodzież z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Polsce, Holandii, Belgii, Anglii, Białorusi, Litwie i w wielu innych krajach do udziału w konkursie i stworzenia ciekawej interpretacji jednego z pięciu filmów:
  • „Człowiek z marmuru"
  • „Eroica"
  • „Szczurołap"
  • „Urząd"
  • i „Defilada".

 

Konkurs organizowany jest z trzy powodów. Z jednej strony zainteresowanie młodych ludzi sztuką filmową i popularyzacja plakatu filmowego. Propagowanie technik malarskich i graficznych jako środka wyrazu, a przede wszystkim wyszukiwanie nowych talentów.


W dzisiejszych czasach młodzież pozbawiona jest edukacji estetycznej, każdy projekt który pozwala jej zapoznać się z dorobkiem kulturowym jest bardzo ważny. W przypadku plakatu tradycje i jakość polskiej szkoły plakatu powoduje, że każda próba odzyskania dawnej świetności jest godna poparcia. (…) Należy młodym ludziom uświadomić i wskazać różnicę między profesjonalnym projektem a komercyjną reklamową szmirą. To jak wychowamy młodych ludzi, zaowocuje w przyszłości świadomymi odbiorcami sztuki.

Andrzej Pągowski

 
Więcej: www.zacisze.waw.pl/pl/artykul/3562 



Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»