ARTYKUŁY

    Syndrom chorego biura – czyli jak samopoczucie pracownika może wpływać na kondycję firmy?

    Częste narzekanie na złe samopoczucie chwilę po przekroczeniu progu biura? W przypadku kilku osób możemy uznać, że to wynik panującej w okresie zimowym grypy, co jednak, jeśli słaba kondycja zdrowotna dotyczy znacznie większej liczby pracowników w firmie? Jeżeli objawy złego samopoczucia mijają zaraz po wyjściu z biura, oznacza to, że trzeba przyjrzeć się kondycji budynku, w którym mieści się siedziba firmy. Dlaczego? Przyczyną może być SBS, czyli tzw. Syndrom Chorego Budynku (ang. Sick Building Syndrome). Już w latach 80. występował on w blisko 30 proc. nowych oraz odnawianych budynkach na świecie. Jak się mają współczesne obiekty biurowe? W jaki sposób zapobiegać, a w jaki leczyć dotknięte chorobą budynki?

    więcej

    Mikomax Smart Office i Expander: Ciasne, ale własne... biuro. Jak efektywnie zagospodarować małą przestrzeń?

    Według PARP w Polsce działa 1,84 mln aktywnych firm, spośród których 99,8 proc. to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Większość z nich wynajmuje swoje siedziby, choć w praktyce okazuje się, że zakup biura może być bardziej opłacalny od jego długoterminowego najmu. Przy niskim poziomie stóp procentowych i atrakcyjnych warunkach kredytowania rata kredytu może być niższa od miesięcznej kwoty za czynsz. Własny lokal umacnia pozycję rynkową firmy, jednak wyzwaniem pozostaje nie tylko jego finansowanie, ale także jego funkcjonalna aranżacja. Jak zagospodarować niewielką przestrzeń biurową, która będzie wspierać komfort i efektywność pracownika?

    więcej

    Biuro: praca na żywym organizmie

    Gdzie się kończy biuro, a zaczyna pracownik? Najnowsze realizacje biurowe pokazują, że to właśnie człowiek znajduje się w centrum przestrzeni biurowej i decyduje o tym, jak i gdzie chce pracować. Na pytanie jak odpowiemy: elastycznie, na pytanie gdzie – w przestrzeni, która będzie się zmieniała razem z jego potrzebami i przede wszystkim, będzie stymulowała go do osiągania jak najlepszych efektów. Stąd narodził się trend na biura-ogrody, biura-domy czy w końcu biura-miasta. Przestrzenie, które wzbudzają pozytywne odczucia, uspokajają i nastrajają. Jak zaczarować biuro – miejsce pracy na żywym organizmie? Między innymi na to pytanie podczas 4 Design Days, trwającego od 15 do 18 lutego 2018 r., odpowiedzą Mateusz Siwiaszczyk oraz Bartosz Piłat, eksperci Mikomax Smart Office.

    więcej

    Recepcja w stylu smart? Wielofunkcyjna przestrzeń w nowoczesnym biurze

    Jeszcze do niedawna przypominały zwykłe poczekalnie dla klientów, wyposażone w stół, ladę, kilka krzeseł czy kanapę. Obecnie, coraz częściej zmieniają nie tylko swój wygląd, ale i funkcję. Recepcje biurowe pełnią nierzadko rolę firmowej strefy relaksu, wyposażonej w sofy i fotele, miejsca, gdzie można swobodnie porozmawiać z klientem, a nawet przestrzeni, w której przeprowadzane są rozmowy rekrutacyjne. Wyposażone w nowoczesne rozwiązania typu smart, odpowiadają na potrzebę elastyczności i swobody w wykonywaniu służbowych zadań, stanowiąc przy tym biznesową wizytówkę firmy. Recepcja przyszłości ma być wielozadaniowa, nowoczesna i zaaranżowana tak, by w pełni oddawać charakter przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim, by jak najlepiej spełniać swoje funkcje.

    więcej

    Czy dostęp jest lepszy niż posiadanie? Idea współdzielenia sprawdza się w biurach

    Mimo że znana od wieku, to obecnie uznawana jest za jeden z najważniejszych światowych trendów, który zmienia globalny rynek. Ekonomia współdzielenia zatacza coraz szersze kręgi i dotyka wielu aspektów życia codziennego. Wyrosła na gruncie postępującej cyfryzacji i rozwoju technologii, przemian demograficznych, a także zmian w przestrzeni miejskiej jako odpowiedź na potrzeby nowych pokoleń. Gospodarka wymiany, oparta na wolności mierzonej dostępem a nie posiadaniem rzeczy na własność, zmienia rzeczywistość także w Polsce.

    więcej

    Nowe życie biurowca – lifting przestrzeni biurowej szansą dla starszych obiektów

    Firma, która dziś chce ulokować się w nowoczesnej przestrzeni biurowej ma w czym wybierać. Z raportu „Skyline Tracker” Cushman & Wakefield wynika, że w Warszawie zasoby nowych biur urosły ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich 10 lat i obecnie wynoszą już ponad 5,1 mln mkw. Jednocześnie na rynku nie brakuje także starszych biurowców, których korzenie sięgają lat 80. i 90. Mimo iż tracą one zainteresowanie najemców, szansą na ich drugie życie jest renowacja. Na rodzimym rynku lifting biura to nowość, ale na świecie jest on realizowany z sukcesami w miastach, takich jak: Londyn, Paryż, Bruksela czy Nowy Jork.

    więcej

    Elastyczna praca nie tylko dla pokolenia Y

    Już w 2025 r. 4 na 10 Polaków będzie miało ponad 50 lat. Z kolei w 2050 r. 1/3 społeczeństwa będzie mieć więcej niż 65 lat. W dobie starzenia się populacji, seniorzy, nazywani także pokoleniem Silver[2] będą stanowić ważną grupę zawodową. Wymusza to na pracodawcach obowiązek zadbania o potrzeby starszej generacji pracowników. Zachowanie work-life balance, by móc łączyć pracę z rozwijaniem nowych zainteresowań, podnoszeniem kompetencji, opieką nad wnukami czy chęć pracy według elastycznego grafiku to coraz częściej wymieniane przez pracowników 50+ potrzeby.

    więcej

    Nowe biuro w 6 tygodni – Mikomax Smart Office i Xplan stratuje z usługą liftingu przestrzeni biurowej

    Już teraz najemcy i właściciele powierzchni biurowych, którym zależy na szybkiej i efektywnej zmianie powierzchni swojej siedziby, mogą skorzystać z całkowicie unikatowej na polskim rynku usługi „Pimp my office”. Jest to kilkutygodniowy program rearanżacji miejsca pracy proponowany przez Mikomax Smart Office.

    więcej

    Praca w biurowcu? Nie, dziękuję

    Tacy giganci jak Facebook, Google czy Apple udowodnili, że wybór lokalizacji siedziby firmy oraz jej niebanalny design są elementami efektywnego budowania marki pracodawcy, a odpowiednio zaaranżowana przestrzeń biurowa, jest jednym z czynników, który przyciąga talenty. Tę zależność coraz częściej dostrzegają także polskie przedsiębiorstwa, zarówno start-upy, które stawiają pierwsze kroki w biznesie, jak i firmy o ugruntowanej pozycji na rynku.

    więcej

    Praca w grupie się opłaca. Czy na pewno?

    Mówi się, że, co dwie głowy to nie jedna, a działając wspólnie, można osiągnąć więcej. Ale czy zawsze? Korzyści płynące z pracy w grupie są oczywiste. A co z pracą samodzielną? Jeff Stibel, neurolog i przedsiębiorca uważa, że programiści działają szybciej, kiedy kodują indywidualnie, projektanci wykonują swoją pracę najlepiej, gdy pracują sami, a artyści rzadko współpracują, a jeżeli to robią, idzie im gorzej. Przekonuje nawet, że nasz mózg działa świetnie, gdy działamy sami, a doznaje swojego rodzaju „awarii”, gdy jesteśmy zmuszani do pracy z innymi. Stajemy się wtedy mniej efektywni i kreatywni. Nie bez powodu osoby, które są odpowiedzialne za podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych, czyli np. maklerzy giełdowi pracują w pojedynkę. Praca indywidualna może przynieść wiele profitów, ale by była efektywna, niezbędne będą odpowiednie warunki w biurze.

    więcej





Wróć do informacji o firmie
dowload... czekaj ...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj;