Artykuły
Mikomax Smart Office na 4 Design Days w Katowicach
W dniach od 16 do 19 lutego 2017 roku 4 Design Days już po raz drugi będzie gościł architektów, projektantów, deweloperów i inwestorów. Sukces pierwszej edycji pokazał, jak ważne dla branży jest nowe forum wymiany opinii, doświadczenia oraz prezentacji najnowszych rozwiązań w projektowaniu. Podczas tegorocznego wydarzenia Mikomax Smart Office przedstawi swoje topowe produkty, w tym najnowsze odsłony systemu #Hush: wersję Phone i Closed oraz biurko Stand Up RAM. Przedstawiciele firmy wezmą także udział w panelach dyskusyjnych, podczas których zaprezentowane zostaną m.in. wnioski z pierwszego w Polsce projektu badawczego poświęconego smart workingowi.
Mikomax Smart Office publikuje pierwsze na polskim rynku opracowanie na temat smart workingu
Według danych Future Workplace, najbardziej cenionym przez pracowników benefitem jest dziś elastyczność, która wyprzedza m.in. bonusy związane z opieką medyczną. Jednak, na skalę międzynarodową, elastyczny model pracy oferuje zaledwie jedna trzecia firm. Jak wygląda sytuacja na rodzimym rynku pracy? Mikomax Smart Office we współpracy z ABSL opublikował właśnie wnioski z pierwszego w Polsce projektu badawczego poświęconego smart workingowi. Wynika z niego, że wiodący pracodawcy już wdrażają takie rozwiązanie i – biorąc pod uwagę doświadczenia firm zagranicznych – mogą liczyć na wymierne korzyści płynące z elastycznej pracy, w postaci nie tylko optymalizacji kosztów działania przedsiębiorstwa, ale także zwiększenia produktywności i kreatywności. Opracowanie stanowi także pierwszy tego typu praktyczny przewodnik poświęcony wprowadzeniu smart workingu, zawierający zestaw narzędzi pomocnych na poszczególnych etapach przeprowadzania zmian
Biurko Cię urządzi, czyli personalizowane miejsce pracy na zamówienie
Biura, budynki i wnętrza, stają się powoli takie same. Stalowe konstrukcje, szkło, identyczne open space’y i podobne do siebie sale konferencyjne. Brytyjski designer Thomas Heatherwick ostrzega, że zalewa nas globalna „takasamość”. A najnowszy raport How Millennials live, work and play dowodzi, że blisko 70% młodych pracowników jest skłonna zamienić inne, atrakcyjne korzyści proponowane przez pracodawcę, na rzecz lepszej przestrzeni do pracy. Badania pokazują, że lubimy się wyróżniać i chcemy pracować w biurach, które nas inspirują i motywują do działania. Jeśli tak? Od czego zacząć?
Nieergonomiczny open space kosztuje nas 1,5h dziennie
Sukces wymaga zmian. Ewolucja przestrzeni biurowej z korzyścią dla firmy
Prawie połowa pracowników z pokolenia Y nie planuje wiązać się z konkretną firmą na dłużej niż dwa lata – wynika z badania Deloitte. Do 2020 roku liczba ta jeszcze wzrośnie i osiągnie 66 procent. Ambitni i wymagający, Millenialsi to obecnie jedna z grup zawodowych najmniej lojalnych wobec pracodawców. Cechuje ich mobilność i świadomość własnych potrzeb, chęć ciągłego rozwoju i łatwość adaptowania się do zmian. Wyzwaniem dla firm staje stworzenie nie tylko atrakcyjnej przestrzeni biurowej, ale także całej kultury organizacyjnej, która wpisze się w potrzeby igreków. Nie zawsze musi się to wiązać z dużymi nakładami finansowymi i biurową rewolucją. Inteligentne rozwiązania pozwolą na wdrożenie efektywnych zmian metodą małych kroków.
Nowa odsłona systemu #Hush od Mikomax Smart Office
Sposób pracy dynamicznie ewoluuje, stawiając w centrum zainteresowania potrzeby i oczekiwania pracownika. Nic dziwnego. Firma to przede wszystkim ludzie. W końcu około 90% wszystkich kosztów przedsiębiorstwa dotyczy kwestii kadrowych. Coraz więcej menedżerów dostrzega, jak ważne jest dbanie o ten kapitał poprzez wprowadzenie do biura rozwiązań, które będą wspierały jego użytkowników. Przykładem są najnowsze produkty marki Mikomax Smart Office: #Hush Phone i #Hush Closed.
Nowości Mikomax Smart Office na targach Orgatec 2016
Sposób pracy dynamicznie ewoluuje, a w centrum zainteresowania staje pracownik. To jego potrzeby i oczekiwania nadają kształt rozwiązaniom dedykowanym nowoczesnej przestrzeni office. Na tegorocznych targach Orgatec, największym wydarzeniu w branży meblarskiej, Mikomax Smart Office zaprezentował najnowsze produkty #Hush Phone, #Hush Closed i Stand Up Ram. Są one odpowiedzią na proces transformacji tradycyjnej przestrzeni pracy w nowoczesne biuro wspierające użytkowników.
Smart working możliwy na polskim rynku pracy - kolejny etap projektu badawczego Mikomax Smart Office i ABSL podsumowany
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród działających w Polsce centrów usług, pracodawcy i pracownicy są gotowi na bardziej elastyczny sposób pracy – zarówno jeśli chodzi o miejsce jak i godziny, w których wykonywane są obowiązki służbowe. To wnioski płynące z pierwszej części projektu badawczego Smart working guidelines for modern service centers in Poland.
Biuro ma płeć. Czy polskie biura są przyjazne kobietom?
Tegoroczne analizy firmy doradczej Grant Thornton International wykazały, że w Polsce blisko 34% kobiet zajmuje wysokie stanowiska kierownicze, co stanowi spadek o 3% w stosunku do 2015 roku. Co ciekawe, wśród ponad 30 państw objętych analizą oraz 10 tysięcy przebadanych przedsiębiorstw, Polska plasuje się w czołówce rankingu. Z drugiej strony, odsetek aktywnych zawodowo pań (48,3%) wciąż jest znacznie niższy od liczby pracujących mężczyzn (64,3%)[1]. Jak obecność płci pięknej w przedsiębiorstwach wpływa na jego funkcjonowanie? Czy wzrastająca liczba kobiet w firmie, to czynnik brany pod uwagę przy aranżacji przestrzeni biurowej?
Pracodawcy stawiają na elastyczny model pracy by przyciągnąć najlepszych
Centra usług działające w Polsce są otwarte na wprowadzenie smart wokingu, czyli modelu zarządzania, w którym główny nacisk kładzie się na efekty pracy, a nie ilość godzin spędzonych za biurkiem. Taki wniosek płynie z pierwszej części badania prowadzonego przez Mikomax Smart Office i ABSL, zrealizowanego na podstawie ankiety opracowanej przez firmę doradczą Variazioni. Jak pokazują wyniki ankiet przeprowadzonych wśród pracodawców, zainteresowani wdrożeniem takiego systemu są pracownicy na wszystkich poziomach organizacji, w szczególności kadra menedżerska, czyli osoby o dużej decyzyjności, mające realny wpływ na organizację pracy w danej firmie. Główną motywacją do zmian jest nie tylko zwiększenie produktywności, ale także budowanie marki pracodawcy. Smart working postrzegany jest bowiem jako atut, który może przyciągać do firmy wartościowych pracowników
Orgatec 2016: New visions of work - Zarządzanie zmianą: aranżacja przestrzeni to więcej niż meble
Orgatec Modern Office & Facility to wydarzenie, które swoją formułą już dawno przestało przypominać tradycyjne targi meblarskie. Konwencja przedsięwzięcia oraz jego skala ewoluowała do formy globalnej platformy umożliwiającej wymianę wzajemnych pomysłów i doświadczeń osób związanych z aranżowaniem przestrzeni biurowej na całym świecie.
Czy pracodawcy są gotowi na elastyczny model pracy? Rusza projekt badawczy Mikomax Smart Office i ABSL
Zmienia się sposób w jaki pracujemy i w jaki mierzymy efektywność naszych działań. Coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę, że osiem godzin spędzonych przy firmowym biurku nie zawsze przekłada się na produktywność i optymalne rezultaty. Dlatego organizacje na całym świecie szukają alternatywnych rozwiązań i skłaniają się w stronę smart workingu.
Kreatywne i funkcjonalne open space – nowe biuro AstraZeneca
Z pokoi do open space i kreatywnych miejsc relaksu. Biuro nowoczesne, przestronne, jasne, w którym dominuje biel i szarość. Nie zabrakło jednak miejsca dla wyróżniających tą przestrzeń akcentów, jak tapicerowanych foteli Packman o oryginalnym kształcie i kolorystyce, systemów #Hush, czyli kabin do rozmów lub pracy w skupieniu, czy „kosmicznej” recepcji. Aranżacja nowej siedziby firmy farmaceutycznej AstraZeneca zdecydowanie zasługuje na uwagę.
Pufy i hamaki w natarciu – kreatywne biura
Rozbudowane strefy relaksu, piłkarzyki, pufy, hamaki i klimatyczne fototapety. Kiedyś takie atrakcje były zarezerwowane wyłącznie dla firm z branży kreatywnej. Szybko do tej grupy dołączyli giganci z sektora IT. Wiele firm zaczęło wzorować się na kolorowych biurach Google czy miejscach odpoczynku dla pracowników Facebooka. Okazuje się, że sprawdzone wśród kreatywnych rozwiązania, coraz częściej pojawiają się w przestrzeniach biurowych aranżowanych dla branży usług dla biznesu, farmacji czy ubezpieczeniowej.
Biura coraz bardziej elastyczne
Według badań firmy Gensler możliwość swobodnego przemieszczania się i wyboru przestrzeni, która zapewni najlepsze warunki do wykonywania aktualnych zadań, wpływa pozytywnie na poziom motywacji i produktywność zespołu[1]. Dlatego do odejścia od sztywno przypisanych miejsc pracy zaczynają się przekonywać duże, zatrudniające kilkaset, a nawet kilka tysięcy pracowników organizacje, działające na polskim rynku. W niektórych branżach taki model wybrało już prawie jedno na dziesięć przedsiębiorstw.
«
»
«
»