AKZO NOBEL NA NAJWYŻSZYM DIBELSKIM MŁYNIE

Bliski Wschód lubi zaskakiwać spektakularnymi projektami. Tak jest i tym razem. Powstaje tam nie lada atrakcja - największy i najwyższy diabelski młyn na świecie - Ain Dubai (Dubai Eye). Udział w tym projekcie ma firma Akzo Nobel. To właśnie produkty tej marki pokryły niezwykłe diabelskie koło. Realizacja ma zostać ukończona jeszcze w tym roku a AkzoNobel jest jedynym dostawcą powłok ochronnych dla tej masywnej konstrukcji.

Do budowy tej niezwykłej atrakcji (o zawrotnej wysokości 210 metrów) zużyto ponad 9 000 ton stali (prawie 25% więcej niż Wieża Eiffla w Paryżu). Jedna z jej nóg wyposażona jest w najwyższą na świecie platformę do wspinaczki linowej (150 metrów). Warto zaznaczyć, że Dubai Eye będzie czwartym tego typu projektem, w którym zastosowano powłoki AkzoNobel. Pozostałe to London Eye, koło obserwacyjne Melbourne Star i Singapore Flyer.

AKZO NOBEL NA NAJWYŻSZYM DIBELSKIM MŁYNIE

- To zaszczyt uczestniczyć w tak przełomowym projekcie, który przyjmie turystów z całego świata - powiedział Rajiv Rajgopal, regionalny dyrektor ds. Powłok ochronnych na Bliskim Wschodzie iw Afryce. - Mamy udokumentowane osiągnięcia w zakresie wspierania przedsięwzięć na dużą skalę, które wymagają najwyższej wiedzy technicznej, produktów i technologii.

W skład wysokowydajnego system produktów International wchodzą: podkład Interzinc 52; Intergard 475HS (wysokiej jakości żywica epoksydowa zapewniająca ochronę przed korozją); Interthane 990 (grubopowłokowa epoksydowa powłoka wykończeniowa) i farba nawierzchniowa polisiloksanowa Interfine 979.

- Ze względu na warunki klimatyczne i bliskość wody w Ain Dubai, ważne było zastosowanie systemu, który zabezpieczałby przed korozją i promieniowaniem UV - dodał Andrea Meconcelli, dyrektor ds. Powłok ochronnych AkzoNobel na Bliski Wschód. Dobrane zostały produkty, które zapewniają maksymalną ochronę, w tym wyjątkową trwałość koloru i połysku.

Ain Dubai zapewni jedyny w swoim rodzaju widok na miasto i Zatokę Perską ( 360-stopni). Koło wyposażone będzie w 48 kapsuł pasażerskich, które pomieszczą maksymalnie 1400 osób. Pełny obrót koła zajmie 48 minut.



Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»