Hałas elektromaszynowy

Data: 2.02.2010
Hałas elektromaszynowy i jego skutki zdrowotneSpotkanie tematyczne: Hałas elektromaszynowy i jego skutki zdrowotne
Zmiana godziny to nie jedyna innowacja, jaką zamierzamy wprowadzić w naszych środowych spotkaniach otwartych. Poczynając od najbliższego spotkania 3 lutego chcemy jedno spotkanie w miesiącu poświęcić na głębsze omówienie wybranego tematu, na które dotychczas brakowało czasu w natłoku spraw bieżących. Na pierwszy ogień idzie stosunkowo mało znana problematyka hałasu instalacyjnego, czyli emitowanego przez różnego rodzaju stacjonarne maszyny i urządzenia.


Czytaj dalej  >>

więcej

Trójgłowy smok

Data: 2.02.2010
TRÓJGŁOWY SMOK. ARCHITEKTURA DWUDZIESTOLECIA MIĘDZYWOJENNEGO NA GÓRNYM ŚLĄSKUDziekan Wydziału Architektury zaprasza na uroczysty wernisaż międzynarodowej wystawy "TRÓJGŁOWY SMOK. ARCHITEKTURA DWUDZIESTOLECIA MIĘDZYWOJENNEGO NA GÓRNYM ŚLĄSKU (1922 - 1939)" odbędzie się 2 lutego 2010 r. o godz. 11:00 w Galerii Wydziału Architektury, Gliwice, ul. Akademicka 7 (hall główny).

Wernisażowi towarzyszy seminarium naukowe oraz projekcja 3 filmów dokumentalnych, prezentujących międzywojenną architekturę Górnego Śląska w zestawieniu z architekturą stołecznej Warszawy tego samego okresu.


Czytaj dalej  >>

więcej



Modernologie

Data: 1.02.2010
ModernologieNa przestrzeni ostatnich trzydziestu lat krytyka projektu nowoczesności stała się siłą napędową humanistyki. Krytyka ta zrodziła nie tylko niezliczone prace naukowe, ale także liczne prace artystyczne tworzone przez artystów przyglądających się nowoczesności z ich własnej perspektywy i za pomocą właściwych sobie środków. Co skłania artystów współczesnych do zainteresowania się epoką nowoczesną, modernizmem i ich estetyką? Co łączy dzisiejszych artystów z obietnicami i językiem formalnym nowoczesności? W jaki sposób możemy poddać tę szczególną epokę historyczną krytycznej refleksji i ponownej ocenie?


Czytaj dalej  >>

więcej

Dessin Semigeometrique

Data: 1.02.2010
Waldemar Petryk - Dessin SemigeometriqueWaldemar Petryk realizuje działania typu performance, a także instalacje i obiekty. Prace artysty są przesiąknięte specyficznym humorem i dużą dozą poezji zabarwionej świadomą prowokacją intelektualną. Jego postawę twórczą ukształtował koniec lat 70. Toczył się wówczas spór między tradycyjnym, wizualnym rozumieniem sztuki i konceptualizmem, który odrzucał przedmiot artystyczny, a dzieło budował z pojęć. Jednak konceptualizm też pokazywał już swoją jałowość, jego fetyszem stała się dokumentacja. Petryk nie opowiedział się po żadnej ze stron tamtego konfliktu, wybrał strategię łączenia. Stare formy, np. klasyczny obraz na płaszczyźnie, służyły mu do ideowych, krytycznych przekazów.


Czytaj dalej  >>

więcej