Powrót legendy
Przeglądaj zdjęcia ->

Producent Żołądkowej Gorzkiej pracuje nad rekonstrukcją legendarnej Syreny Sport. Stworzona pół wieku temu, była "la piu bella vettura costruita oltre cortina" czyli najpiękniejszym autem zza żelaznej kurtyny. Ponieważ powstał tylko jeden egzemplarz, nie dane jej było dotrwać do naszych czasów. Replika będzie gotowa pod koniec roku.
Syrena Sport była prototypem (dokładniej: demonstratorem technologii) polskiego samochodu sportowego zbudowanym w późnych latach pięćdziesiątych w FSO w Warszawie. Z powodów techniczno-produkcyjnych oraz ze względu na złą sytuację polityczno-gospodarczą, samochód nie trafił do masowej produkcji.
Replika powstanie w oparciu o podwozie i silnik samochodu Triumph Spitfire. Ten dwumiejscowy sportowy roadster o 2-drzwiowym nadwoziu produkowany był w latach 1962-1980 przez brytyjskie zakłady Triumph Motor Company. Dlaczego? Ponieważ najdokładniej i najłatwiej uda się odwzorować Syrenę Sport, wykorzystując do tego celu brytyjskiego Triumpha Spitfire 1500 TC.
Syrena Sport będzie miała następujące wymiary: rozstaw osi - 2300 mm, długość - 3800 mm/3900 mm, szerokość - 1450 mm, wysokość - 1280 mm, masę około 740 kilogramów. Dzięki czterocylindrowemu, rzędowemu silnikowi benzynowemu, o pojemności skokowej 1496 cm3, będzie osiągać prędkość maksymalną 156 km/h. Nadwozie wykonane będzie z laminatu poliestrowo-szklanego, a poszczególne detale ‒ z tworzyw sztucznych (np. tylne lampy i lusterka) lub pochodzić będą od samochodów seryjnych (np. wycieraczki czy kierownica).
tekst i materiały na podstawie: designteka.pl >> , www.powrotlegendy.pl >>