Wielki remont torowisk w Gorzowie

Wielki remont torowisk w GorzowieDo końca września nie jeżdżą tramwaje linii 2 i 3. Potem zacznie się remont ul. Sikorskiego i przyjdzie kolej na postój "jedynek". Jednak po całym zamieszaniu, gdy już zakończą się wszystkie remonty na ulice Gorzowa, wyjadą także tramwaje dwóch nowych linii - 4 i 5

Rozpoczęty właśnie remonty torowiska to część niezbędnych modernizacji najbardziej zniszczonych fragmentów linii tramwajowych. Do końca września remontowane będą torowiska linii 2 i 3 w trzech miejscach. Konieczna okazała się wymiana zwrotnicy tramwajowej na ul. Chrobrego (na wysokości empiku). Wczoraj ekipa remontowa Miejskiego Zakładu Komunikacji zdemontowała starą zwrotnicę. Zastąpi ją nową z elektrycznym sterowaniem.

Ale tak naprawdę to początek większych remontów. W wrześniu wymienione zostaną szyny na skrzyżowaniu ulic Mieszka I i Roosevelta oraz zmodernizowany fragment torowiska przy ul. Kukuczki.

Rozpoczęte w poniedziałek prace mają się zakończyć 30 września. Ze zwrotnicą przy ul. Chrobrego ekipa remontowa szybko sobie poradzi. Więcej pracy będzie na skrzyżowaniu ul. Mieszka I i Roosevelta. Tutaj z powodu objazdów poprowadzonych kilka lat temu przez to skrzyżowanie, tiry i ciężkie samochody zniszczyły torowisko i część nawierzchni jezdni przy szynach. Ten fragment wybudowanej pod koniec lat 90. trasy średnicowej trzeba zmodernizować łącznie z wymianą podbudowy jezdni. Szyny i podkłady zostaną wymienione na 85-metrowym odcinku linii tramwajowej. Prace budowlane na tym skrzyżowaniu zaczną się 29 sierpnia. Drogowcy zamkną przejazd trasą średnicową, a dla ominięcia remontowanego odcinka jezdni i torowiska obowiązywać mają objazdy skrzyżowania ulicami: Wyszyńskiego, Mickiewicza i Kosynierów Gdyńskich. W związku z zamknięciem skrzyżowania ul. Mieszka I z Roosevelta zmienią się także trasy linii autobusowych nr 104, 128, 132, 214 i N3. Prace na skrzyżowaniu został zgrane w czasie z zaplanowanym przez magistrat remontem ul. Kukuczki, którą również przecina torowisko tramwajowe. W ramach tego remontu bardzo nierówny przejazd przez szyny zostanie zmodernizowany. Oba remonty kosztować będą miasto ponad 2 mln zł. Do końca września zamiast zawieszonych linii tramwajowych nr 2 i 3 pasażerów MZK wożą autobusy komunikacji i zastępczej, które w godzinach największego ruchu pasażerskiego kursują co 8 min. Dopiero po zakończeniu remontów MZK planowało wpuścić na linie tramwajowe nie tylko wozy nr 2 i 3, ale także tramwaje dwóch nowych linii - 4 i 5, które mają kursować z pętli pod dworcem PKP.

Przypomnijmy. Wiosną dyrekcja MZK zaplanowała, że tramwaje linii nr 4 będą wozić pasażerów na trasie dworzec PKP - Manhattan (pętla Silwana), a nr 5 z dworca do pętli na os. Piaski. Tramwaje obu nowych linii z dużą częstotliwością miały kursować w godzinach szczytu, czyli od godz. 5 do 8 i od godz. 13 do 18. Niestety na debiut nowych linii poczekamy najprawdopodobniej na koniec października, ponieważ miejski wydział dróg szykuje jeszcze tego lata remont ul. Sikorskiego, a to oznacza, że w zajezdniach stać będą tramwaje 1 i 3. Dokumentacja remontu ul. Sikorskiego jest już gotowa Prace mają się zacząć we wrześniu i przez miesiąc zostanie naprawiona nawierzchnia na głównej ulicy miasta od ul. Młyńskiej aż do ul. Cichońskiego.

Kiedy tramwaje ruszą spod dworca? - Ustaliliśmy z dyrekcją MZK, że w październiku, po zakończeniu remontu na ul. Sikorskiego, w tym także naprawie torowisk - tłumaczyła "Gazecie" Urszula Stolarska, wiceprezydent Gorzowa.


Źródło: www.miasta.gazeta.pl/gorzow
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»