World Fusion Music Festival
Data: 18.08.2010W piątek 3 września 2010 roku w ramach World Fusion Music Festival Sosnowiec 2010 wystąpi Księżniczka world music – Lura. Opiewa ziemię, na której się nie urodziła. Mówi i śpiewa w języku, którego nauczyła się od przyjaciół w szkole. Marzyła, żeby tańczyć, a jej ostatnie dokonania wyraźnie stawiają ją na pozycji następczyni wielkiej Evory. Światowy rozgłos zdobyła w 2004 roku po wydaniu albumu Di Korpu Ku Alma, kiedy została okrzyknięta następczynią największej afrykańskiej divy - Cesarii Evory. Podobnie jak Wielka Cesaria, Lura pochodzi z Wysp Zielonego Przylądka – maleńkiego archipelagu u zachodniego wybrzeża Afryki.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
NATHALIE AND THE LONERS
Data: 18.08.2010Po tygodniowej przerwie Songwriters on board powraca na barkę Transform. "Natalia Fiedorczuk jako Nathalie And The Loners koncertuje, akompaniując sobie na fortepianie i urządzeniach elektronicznych. Płyta "Go, Dare" trafiła do sklepów na początku listopada 2009 roku. Jako wokalistka Natalia przyciąga uwagę charakterystyczną barwą głosu i znakomitą angielszczyzną, jednak autorski krążek prezentuje ją przede wszystkim jako znakomitą kompozytorkę."
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
Pionowe miasto - Wenezuela
Data: 18.08.2010Vertical City autorstwa brytyjskiej grupy architektów desitecture jest propozycją dla Caracas, stolicy Wenezueli. 23 stycznia 1958, kiedy dyktator Jimenez został usunięty z urzędu wskutek wojskowego zamachu stanu, masy bezdomnych i bezrobotnych wtargnęło do wieżowców znajdujących się w tej części miasta, i cała okolica (parafia) nosi nazwę 23 de enero (23 stycznia). Z biegiem czasu, w obawie przed eksmisją, lokatorzy budynku zorganizowali się w mikrospołeczności. Obecnie budynek jest zdewastowany, jednak brytyjski projekt przewiduje powstanie nowej konstrukcji, która ma ożywić okolicę i zmienić jej charakter.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>
TROPIKALNY GOTYK
Data: 18.08.2010Wystawa Tropical Gothic / Tropikalny gotyk poddaje interpretacji tradycję europejskiej kultury i sztuki. Rozpatruje figurę Innego w klimacie dalekim od laboratoryjno-akademickiej wiwisekcji na egzotycznym ciele Innego. Stwarza osobliwą sytuację, w której oświecony, europejski obserwator spotyka się ze zjawiskami odbiegającymi od jego codziennej percepcji. Kolonialna mimikra ściera się z postawą świata zachodniego. Adam Latham, Brytyjczyk, od dawna interesował się kolonialną historia swojego kraju. Przeglądał archiwa ze zdjęciami, na których panowie i panie w bieli uśmiechali się otoczeni ciemnoskórą służbą, a mężczyźni w kapeluszach korkowych pozowali z upolowanym tygrysem.
Czytaj dalej >>
Czytaj dalej >>