Europejski standard obsługi klienta

Share |


Europejski standard obsługi klientaZakup okien do nowego domu lub remontowanego mieszkania to zazwyczaj wydatek rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Warto zatem dobrze przemyśleć tę inwestycję, aby nie żałować wydanych pieniędzy i wybrać produkty, które będą nam bezawaryjnie służyły przez długie lata. Nie bez znaczenia jest także wysoka jakość obsługi klienta na każdym etapie przedsięwzięcia, bez której nasza satysfakcja z zakupu nie będzie pełna.

Dawno minęły już czasy, gdy półki sklepowe były puste, a zdobycie jakiegokolwiek produktu graniczyło z cudem. Dziś gubimy się raczej w bogatym asortymencie wyrobów i usług oferowanych nam przez firmy, mając często problem z podjęciem ostatecznej decyzji. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku materiałów budowlanych – takich choćby jak okna. Na polskim rynku działa obecnie ponad 2,5 tysiąca producentów okien PVC. W jaki sposób znaleźć wśród nich tego najlepszego? Jak dokonać wyboru dobrej jakości produktów? Podpowiadamy, jakie prawa i możliwości przysługują nam – jako konsumentom. Pamiętajmy, że zakup okien do naszego domu to kosztowna inwestycja, która powinna nam sprawnie służyć przez długie lata. Warto być więc świadomym, rzetelnie poinformowanym i dobrze obsłużonym klientem, który czuje wyłącznie satysfakcję i zadowolenie
z dokonanego zakupu.  

Po pierwsze – sprawdzone rozwiązania
Nawet 30% materiałów budowlanych może nie spełniać deklarowanych parametrów – alarmuje Związek Pracodawców - Producentów Materiałów dla Budownictwa. Dlatego, kiedy podejmujemy decyzję o zakupie okien, która wiąże się zazwyczaj z wydatkiem rzędu kilkunastu tysięcy złotych, warto postawić na sprawdzone rozwiązania. Profesjonalni producenci, którzy latami pracują na zaufanie klientów nie mogą sobie pozwolić na oferowanie im złej jakości produktów – mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST-Kraków.

Dla konsumentów ważną informacją o jakości produktów są także zdobyte przez nie nagrody, szczególnie, jeśli o ich przyznaniu decydują sami klienci. Warto ponadto wykorzystać starą i sprawdzoną metodę, czyli zapytać o rekomendację naszą rodzinę i przyjaciół. Ponad 70 %  naszych klientów pochodzi  z polecenia – mówi Grzegorz Filipek.

Aktualną listę budzących wątpliwości materiałów budowlanych znajdziemy także na stronach internetowych Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego czy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Po drugie – uprzejma i kompetentna obsługa
Choć czasy PRLu dawno już za nami, to jednak pewnie większość z nas, choć raz w życiu, doświadczyła sytuacji niczym z filmu Barei. Opryskliwy, nieuprzejmy i niekompetentny sprzedawca to nadal polska codzienność – mówi Grzegorz Filipek z OKNOPLAST-Kraków. Jeśli zamierzamy kupić nowe okna, które z założenia mają nam służyć  przez wiele lat, lepiej unikać takich sprzedawców. Tylko wykwalifikowany i dobrze poinformowany specjalista będzie w stanie profesjonalnie nam doradzić i pomóc w podjęciu właściwej decyzji – dodaje Filipek. Pamiętajmy, że mamy prawo domagać się wysokiej jakości obsługi klienta. Dobra firma powinna poświęcić nam tyle czasu i uwagi, ile akurat potrzebujemy.

Jeśli zależy nam na udanej transakcji, warto także unikać zakupów w przypadkowych punktach czy nieznanych hurtowniach. Największe gwarancje dadzą nam autoryzowane biura handlowe, współpracujące z renomowanymi producentami – mówi Grzegorz Filipek.

Po trzecie – opieka pozakupowa
W przypadku tak poważnej inwestycji, jak zakup nowych okien - zadowolenie z podjętej decyzji nie kończy się na wyborze dobrej jakości produktu. Równie ważne są takie kwestie, jak montaż okien i opieka pozakupowa, czyli gwarancja, której powinien udzielić nam producent. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, że odpowiednie zamontowanie okien jest kluczowe dla ich właściwego funkcjonowania. Najlepiej, aby tych czynności podjęła się dobrze przeszkolona i doświadczona ekipa montażowa. Mamy wówczas pewność, że okna zostaną zamontowane zgodnie z wymaganiami producenta i będą prawidłowo nam służyły – mówi Grzegorz Filipek z OKNOPLAST-Kraków.

W przypadku gwarancji - nie dajmy zwieść się firmom, które udzielają jej na przykład w formie ustnej lub tylko na wybrane elementy okna, jak profil czy szyba. Na karcie gwarancyjnej powinny znaleźć się wszelkie warunki wykonania gwarancji: od okresu jej obowiązywania, poprzez obowiązki producenta i konsumenta, gdyż tylko wtedy mamy możliwość dochodzenia swoich praw z tego tytułu – komentuje Grzegorz Filipek.

Jakość obsługi w OKNOPLAST-Kraków
Dwa miliony wyprodukowanych okien i ponad 800 tysięcy klientów w Europie to dane, które zobowiązują nas do dbania o jakość naszych produktów i wysokie standardy obsługi klienta - mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST-Kraków. Firma prowadzi działalność już od ponad 15 lat na polskim rynku, a także we Włoszech, w Niemczech, Czechach, na Węgrzech i Słowacji oraz we Francji. Od początku istnienia misją OKNOPLAST-Kraków jest produkcja wysokiej jakości wyrobów oraz fachowe doradztwo i obsługa dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Sprzedaż okien firmy odbywa się poprzez sieć ponad 260 autoryzowanych Biur Handlowych w Polsce i niemal 500 w Europie. W każdym naszym punkcie sprzedażowym klient może liczyć na profesjonalną obsługę, która chętnie służy doradztwem na każdym etapie inwestycji. Z jednakową troską traktujemy zarówno tych, którzy doskonale orientują się w okiennych trendach i nowościach, jak i osoby, które mają niewielką wiedzę i niesprecyzowane oczekiwania odnośnie swoich potrzeb – tłumaczy Grzegorz Filipek.

Produkcja okien OKNOPLAST-Kraków odbywa się zgodnie z europejską normą EN 14351-1:2006, co uprawnia firmę do oznakowania wyrobów symbolem CE. Jakość produktów oraz wysokie standardy obsługi klientów potwierdzają także liczne nagrody przyznane oknom z Krakowa, w tym m.in.: tytuł „Top Marki 2010” – czyli jednej z najlepszych polskich marek budowlanych wyłonionych przez klientów w prestiżowym programie konsumenckim – „Laur Konsumenta”. 

Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»