Konkursy
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 6.09.2019 09:55


Fasada Roku 2019: ostatnie chwile na zgłoszenie

Uwaga! Uwaga! Ważny komunikat! Rozpoczął się ostatni miesiąc przyjmowania zgłoszeń do konkursu Fasada Roku 2019, odbywającego się pod egidą Fundacji Twórców Architektury. Jeśli w ostatnim czasie wykańczaliście elewację przy użyciu materiałów firmy Baumit i nie zgłosiliście jeszcze jej kandydatury do tego prestiżowego tytułu, macie na to czas tylko do końca września. Pula nagród to 50 000 zł i przepustki do międzynarodowej odsłony rozgrywek.


Fasada Roku 2019: ostatnie chwile na zgłoszenie


Idea projektu
Fasada Roku to ogólnopolski konkurs, który na architektonicznej scenie gości już 13 lat. Jego bohaterami są elewacje wykończone kompletną technologią Baumit, przez którą rozumie się system ocieplenia, system tynkowy lub program produktów renowacyjnych z wykończeniem. Przyświecającą mu ideą jest promowanie dobrej architektury i docenienie wszystkich, którzy sięgając po odważne rozwiązania i wysokojakościowe produkty nie tylko tworzą niezwykłe kreacje budowlane, lecz także wpływają korzystnie na otaczającą nas rzeczywistość.


Co można wygrać?
Nowe budynki jednorodzinne, wielorodzinne, niemieszkalne, a także budynki po termomodernizacji oraz historyczne po renowacji – w takich pięciu kategoriach toczy się rywalizacja o prestiżowy tytuł Fasada Roku 2019 i nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 zł. Ale to nie wszystko! Zwycięstwo na poziomie krajowym otworzy przed laureatami drzwi do rywalizacji w gronie najlepszych projektów Starego Kontynentu rozgrywanej w ramach Baumit Life Challenge 2020. Tu stawką będzie tytuł Europejskiej Fasady Roku i jeszcze atrakcyjniejsze bonusy finansowe.


Jak dokonać zgłoszenia?
O tytuł mogą ubiegać się elewacje ukończone w terminie od 01.01.2018 r. do 30.09.2019 r. By dołączyć do gry, wystarczy wejść na stronę www.fasadaroku.pl i wypełnić zgłoszenie. Zgodnie z regulaminem konkursu może tego dokonać każdy uczestnik procesu budowlanego – architekt, deweloper, inwestor indywidualny, wykonawca czy zarządca nieruchomości. Jest na to czas jeszcze tylko do 30 września 2019 r.. Ważne, by do zgłoszenia dołączyć co najmniej 5 zdjęć, na których widoczny będzie obiekt względem okolicy, wszystkie jego strony oraz detale wykonania zasadniczych partii wykończenia. W przypadku kategorii „budynek zabytkowy po renowacji” i „budynek po termomodernizacji” pamiętajmy o dołączeniu fotografii prezentujących zgłaszany obiekt przed i po metamorfozie.


Kiedy rozstrzygnięcie?
O tym, kto zwycięży w tegorocznej edycji i będzie reprezentował polską myśl architektoniczna na arenie międzynarodowej, zdecyduje w listopadzie niezależne jury, w którym zasiadają wybitni specjaliści i znawcy architektury.

Wcześniej jednak poznamy wyniki głosowania internetowego, które trwa na stronie www.fasadaroku.pl. Wpływ na ostateczny ranking może mieć każdy, kto do 31 października br. zdecyduje się oddać glos na swojego faworyta (po jednym na każdą kategorię). Czy wyniki plebiscytu pokryją się z wyborem jury? O tym przekonamy się już wkrótce.

Patronat honorowy nad 13-tą edycją konkursu objęła Fundacja Twórców Architektury, a wśród mediów patronujących tegorocznej edycji konkursu znalazły się redakcje takich periodyków jak „Architektura-Murator”, „ekspertbudowlany”, „Izolacje”, „Murator”, „Property Journal” „Renowacje i Zabytki”, „Zawód:Architekt”, a także portale 4budowlani.pl, architektura.info, chemiabudowlana.info, infoarchitekta.pl, muratorplus.pl, sztuka-architektury.pl czy w-a.pl.


www.fasadaroku.pl
www.baumit.com





Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Inne konkursy dla architektów:

Konkurs na projekt rozbudowy Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy

Ogłoszono konkurs na  wykonanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej rozbudowy i remontu Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Koncepcja powinna spełniać założenia programowe, funkcjonalne, akustyczne oraz uwarunkowania urbanistyczne, przyrodnicze, kulturowe opisane w regulaminie.

więcej

Konkurs na plakat Cassubia Visuales 2019

Fabryka Kultury w Redzie ogłosiła konkurs na plakat V Międzynarodowego Konkursu Kaszubskiej Sztuki Wizualnej. Ideą konkursu jest przetworzenie wzorów kaszubskich na uwspółcześnioną formę wizualną. Nagrody w konkursie są rzeczowe.

więcej

Konkurs na logo i identyfikację wizualną "Goyki 3 Art Inkubator"

Zadaniem konkursowym jest opracowanie logo oraz identyfikacji wizualnej dla nowej instytucji kultury w Sopocie pn. „Goyki 3 Art Inkubator”. Konkurs ma charakter otwarty, dwuetapowy, międzynarodowy. W pierwszym etapie ocenie zostaną poddane portfolia projektantów.

więcej

Konkurs dla studentów "Opolski Bauhaus - inspiracje twórcze"

Tematem konkursu jest twórcza, plastyczna interpretacja opolskiej architektury okresu modernizmu. Funkcjonujące w przestrzeni miasta budynki mają stać się motywem do działań artystycznych. Prace złożone w konkursie nie powinny mieć charakteru dokumentacyjnego, lecz w oryginalny sposób przedstawiać obiekty architektoniczne.

więcej

Międzynarodowy konkurs na projekt małej biblioteki - Tiny Library 2019

Rozpoczął się konkurs Tiny Library 2019 na projekty małych, nowoczesnych bibliotek, których powierzchnia nie przekroczy dwustu metrów kwadratowych. Konkurs ma charakter otwarty i międzynarodowy. Suma nagród w konkursie to 4 000 USD.

więcej

Konkurs SARP na zagospodarowanie fragmentu ulic we Wroclawiu

SARP O/Wrocław we współpracy z Urzędem Miasta Wrocławia ogłasza konkurs nr 993 urbanistyczno-architektoniczny, studialny na opracowanie koncepcji zagospodarowania fragmentu ulicy Komuny Paryskiej wraz z przestrzeniami publicznymi na styku ulic Kościuszki (plac trójkątny) i Pułaskiego we Wrocławiu. Konkurs jest częścią projektu Aku.ura Miasta.

więcej

StandOUT. Warsaw Home 2019. Zagłosuj na swoich ulubionych nominowanych!

Największe święto designu w Polsce za nami! Tradycyjnie już po największych targach w Polsce i na świecie portal Exspace.pl organizuje StandOUT. – plebiscyt na polskie stoiska, które poprawiają standardy architektury i wzornictwa w branży wystawienniczej. Celem StandOUT. jest promocja polskich firm, których prezentacje marek i produktów wyróżniają się na największych imprezach wystawienniczych w Europie i na świecie.

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj";