Nowości firmowe
   
Share |

Nowe technologie przyciągną biurowego najemcę

Nowe technologie przyciągną biurowego najemcę
Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office

Rozwiązania IT coraz częściej stają się integralną częścią wyposażenia współczesnego miejsca pracy. Eksperci Mordor Intelligence oszacowali, że do 2020 roku rozwój rynku smart office (inteligentnych biur) będzie sięgać ponad 11% rocznie[1]. Z kolei badanie 2016 Future Workforce Study mówi, że atrakcyjna firma to taka, która podąża za trendami technologicznymi[2]. Nie chodzi już jedynie o automatyzację zarządzania budynkiem, ale także optymalizację naszej pracy.
 
Rozwiązania smart office do tej pory kojarzyły się przede wszystkim z zarządzaniem budynkiem dzięki funkcjom takim jak automatyczna regulacja temperatury, regulacja wilgotności powietrza etc. Obecnie jednak technologia coraz śmielej wkracza w obszar związany z HR i zarządzaniem codzienną pracą.

- Wprowadzanie systemów informatycznych do procesów HR staje się coraz bardziej popularne. Chętnie inwestują w nie zarówno globalne firmy, jak i przedsiębiorstwa średniej wielkości. Nic w tym dziwnego. Nowe rozwiązania technologiczne ułatwiają pracę. Zatrudnieni pracują efektywniej, co przynosi również korzyści firmom. Aż 80% respondentów badania 2016 Future Workforce Study, zleconego przez Dell i Intel, potwierdziło, że stopień wdrożenia nowych technologii w firmie, będzie miał wpływ na decyzję o wyborze pracodawcy[3] – mówi Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Mikomax Smart Office.

Mała wielka pomoc

Technologia zdążyła wywrzeć ogromny wpływ zarówno na nasze życie prywatne, jak i sposób działania w miejscu pracy. Pracownicy z chęcią korzystają z nowych rozwiązań IT, ponieważ mają świadomość, że ułatwiają im one wykonywania zadań.

- Prawie połowa pracowników badanych przez Dell i Intel uważa, że ​​ich obecne miejsce pracy nie jest wystarczająco smart. 42 procent respondentów twierdzi, że zrezygnuje z etatu, jeśli biura nie spełnią nowoczesnych standardów. Wielu ankietowanych, w tym zdumiewający odsetek millenialsów w RPA (67%), uważa też, że spotkania twarzą w twarz staną się wkrótce niepotrzebne. To tylko potwierdza, że w niedalekiej przyszłości innowacyjne technologie, takie jak Internet rzeczy (IoT), wirtualna rzeczywistość (VR) czy beacony będą miały istotny wpływ na to, jak wygląda miejsce pracy – dodaje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office. 

Istnieje wiele aplikacji i gadżetów, które pomagają biurom być smart. Elektroniczny dostęp do biur, możliwość otwierania poszczególnych drzwi za pomocą kart dostępu oraz rejestracja godzin wejść i wyjść, nie są niczym nowym. Coraz częściej w pracy wykorzystuje się też aplikacje mobilne. Umożliwiają one m.in. bezpośrednie drukowanie ze smartfonów czy zmianę natężenia światła. Zazwyczaj są to jednak pojedyncze narzędzia działające niezależnie od siebie. Wiele firm idzie o krok dalej, wdrażając rozwiązania, które nie tylko powiążą wszystkie aplikacje i gadżety, ale także pozwolą na analizę wygenerowanych przez nie danych. Po co? Po to, by za pomocą wyłącznie jednego prostego rozwiązania, firmy mogły kompleksowo prowadzić „inteligentne biuro”. Takie możliwości dają np. beacony. System oparty na tych urządzeniach, instalowanych w przestrzeni miejsca pracy, pozwala m.in. sprawdzenie dostępności poszczególnych stref w biurze. Umożliwia również sprawniej rezerwować pomieszczenia na potrzeby spotkań lub konferencji. Kolejną ważną funkcją jest to, że użytkownicy biura są w stanie wzajemnie się lokalizować, co znacząco ułatwia komunikację i współpracę z poszczególnymi działami, zwłaszcza w dużych organizacjach.

- Według Raportu Proxbook Q2 na świecie istnieje już ponad 15 milionów nadajników zbliżeniowych. W sprawozdaniu podano też prognozy, które sygnalizują, że do 2020 roku, na poziomie globalnym zostanie wdrożonych około 400 milionów urządzeń[4]. Nie dziwi mnie ten wynik, ani przewidywane tempo przyrostu liczby beaconów. Będą one również wykorzystywane w biurach, bo dzięki tym małym urządzeniom będziemy pracować znacznie wydajniej, efektywniej i sprawniej. Beacony mogą mieć też ogromne znaczenie dla pracy osób na stanowiskach menedżerskich. System monitoruje sposób, w jaki korzystają z biura ich pracownicy. To z kolei pomoże menedżerom w rearanżacji przestrzeni, której efektem będą wnętrza dostosowane do potrzeb całej organizacji. Jak wynika z danych CBRE, w przeciętnym biurze wykorzystywane jest jedynie ok. 70 proc. stanowisk. Pracodawcy coraz bardziej świadomie podchodzą do aranżacji przestrzeni i chcą tworzyć strefy, które umożliwią komfortowe wykorzystanie różnego typu zadań – pracy zespołowej, indywidualnej czy rozmów telefonicznych. Rozwiązania takie jak beacony dostarczają twardych danych na temat częstotliwości korzystania z poszczególnych stref. Być może wszystkie miejsca do spotkań są codziennie obłożone w 100 proc. i potrzebne jest dodanie kolejnych. Technologia dostarczy nam wiedzy, niezbędnej do podjęcia świadomych decyzji – przekonuje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office. 

 
[1] https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-smart-office-market-industry)
[2] http://www.dell.com/learn/us/en/uscorp1/press-releases/2016-07-18-future-workforce-study-provides-key-insights
[3] http://www.dell.com/learn/us/en/uscorp1/press-releases/2016-07-18-future-workforce-study-provides-key-insights
[4] The ProxReport Q1 2017


Data publikacji: 1.08.2017

reklama



Artykuły powiązane:

Sitting is the new smoking, czyli jak przy wsparciu nowego designu biurowego zadbać o zdrowie pracowników

Lekarze alarmują, że siedzący tryb życia ma coraz bardziej niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Na bóle i schorzenia kręgosłupa skarży się aż 80 proc. Polaków[1]. A to tylko początek problemów. Niestety, według badań American College of Cardiology, spędzanie w pracy 8 godzin przy biurku zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci nawet o 15 proc. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), siedzący tryb życia jest na czwartym miejscu listy przyczyn zgonów, których można było uniknąć. Nawet regularna aktywność fizyczna nie jest w stanie całkowicie cofnąć szkód w naszym organizmie, które są konsekwencją siedzenia. Warto więc zmienić tryb życia, co wcale nie jest proste. Z pomocą przychodzą najnowsze trendy w aranżacji przestrzeni biurowej.

więcej

Mikomax odebrał Red Dot Award w kategorii Best of the Best

3 lipca, w Essen Aalto Theatre w Niemczech, odbyło się uroczyste wręczenie tegorocznych nagród Red Dot, jednego z najważniejszych międzynarodowych wyróżnień w obszarze designu. Wśród 13 laureatów z Polski, jedynie firma Mikomax Smart Office odebrała najwyższe wyróżnienie Red Dot Best of the Best Award w kategorii Product Design. Jury doceniło projekt Stand Up R, czyli dedykowane współczesnemu miejscu pracy biurko z regulowaną wysokością blatu, umożliwiające pracę zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Stand Up R i inne nagrodzone rozwiązania przez kolejne tygodnie będzie można oglądać w ramach wystawy specjalnej w Red Dot Design Museum Essen.

więcej

Przestrzeń biura jeszcze bardziej smart?

W dniach od 12 do 14 czerwca 2017 roku, za sprawą 8. Konferencji ABSL, Łódź stała się gospodarzem największego w Europie wydarzenia, poświęconego branży nowoczesnych usług dla biznesu. Konferencja, to nie tylko platforma wymiany doświadczeń związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju polskiej gospodarki, ale także liczne prezentacje i panele dyskusyjne poświęcone tematyce rozwoju w obszarze technologii, miast oraz biur. Podczas 8. edycji skoncentrowano się również na rozwoju przestrzeni office oraz ewolucji w sposobie pracy. Marka Mikomax Smart Office zaprezentowała swoje topowe produkty oraz unikalny system IT do zarządzania elastycznym biurem.

więcej

Z biura na kanapę, czyli dlaczego lubimy pracować w przestrzeni domowej

Z badań przeprowadzonych przez WorldatWork wynika, że aż 87% osób wybiera swoje mieszkanie, jako lokalizację sprzyjającą pracy zdalnej. W domu czujemy się szczęśliwsi, pracujemy lepiej i efektywniej. Dowodzi tego również najnowszy raport Instytutu Gallupa, State of the American Workplace[1]. Według niego osoby, które na co dzień pracują poza biurem, są bardziej zaangażowane w projekty i entuzjastyczniej podchodzą do swoich obowiązków, w porównaniu do osób, które pozostają w firmie. Wszystko wskazuje na to, że z tradycyjnej przestrzeni biurowej coraz chętniej wracamy na kanapę. No właśnie, na kanapę czy może do nowocześnie zaaranżowanego home office?

więcej

Mikomax Smart Office na 8. Konferencji ABSL

„The Old World Disrupted” to hasło przewodnie 8. Konferencji ABSL, największego w Europie wydarzenia poświęconego branży nowoczesnych usług dla biznesu. Każdego roku w spotkaniach uczestniczy blisko 1000 osób oraz 100 prelegentów i panelistów. Tegoroczna edycja odbędzie się w Łodzi w dniach od 12 do 14 czerwca. Mikomax Smart Office, jako partner strategiczny ABSL, zaprezentuje rozwiązania będące odpowiedzią na nowe kierunki rozwoju współczesnego miejsca pracy.

więcej

Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuj