Nowości firmowe
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 7.02.2018 17:57


Baltic Wood: budujemy wizerunek polskiej marki na zagranicznych rynkach

Przeglądaj zdjęcia ->
Baltic Wood, producent podłóg drewnianych, ogłosił plany rozwoju na 2018 rok. Strategia zakłada umocnienie pozycji w Polsce, zwiększenie sprzedaży w Europie i na nowych rynkach oraz dalsze inwestycje. Firma odnotowuje stały wzrost sprzedaży, na poziomie ponad 60% w ostatnich pięciu latach, a wysoką jakość produktów potwierdzają nagrody i prestiżowe wyróżnienia.

BALTIC WOOD, JEANS COLLECTION

Jak pokazują najnowsze dane GUS1 ożywienie na polskim rynku budownictwa mieszkaniowego, jest coraz większe. Liczba pozwoleń na budowę i zgłoszeń z projektem budowlanym w 2017 r. była o niemal 35 proc. wyższa niż w poprzednim roku. Ten stan korzystnie wpływa na wzrost popytu na produkty wykończeniowe, w tym podłogi drewniane. Nowa strategia Baltic Wood jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby odbiorców w Polsce i na światowych rynkach. W ciągu minionych pięciu lat firma, produkująca podłogi wyłącznie z naturalnego drewna, odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie ponad 60%. W 2018 roku Baltic Wood zapowiedział zwiększenie przychodów oraz wzmocnienie dynamiki sprzedaży, a także konsekwentne rozszerzanie gamy produktowej i dalsze inwestycje.

Jakość w cenie

W minionym roku największym zainteresowaniem odbiorców cieszyły się drewniane podłogi dębowe Baltic Wood − charakteryzujące się wysoką trwałością, zapewniającą wieloletnie użytkowanie. Ich udział w łącznej sprzedaży firmy wynosi 85%. Rosnącą popularność odnotowuje segment podłóg jesionowych marki, które zajmują drugie miejsce z 11% udziałem. Nie maleje też zainteresowanie podłogami we wzorze deski jednorzędowej. Klienci doceniają ich szerokie możliwości aranżacyjne, dzięki czemu utrzymują się na pierwszym miejscu wśród wybieranych wzorów.

− Uzyskane wyniki potwierdzają, że podłogi drewniane cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci i użytkownicy częściej wybierają naturalne produkty, zamiast alternatywnych rozwiązań. To efekt wyższej zamożności, ale też rosnącej świadomości polskich inwestorów w zakresie designu, wysokiej jakości i trwałości produktów naturalnych oraz ich wpływu na zdrowie i komfort użytkowania − mówi Rafał Zawierucha, Prezes Zarządu Baltic Wood S.A.



Trendy i nowości w 2018
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów w 2018 roku, marka Baltic Wood zapowiada rozszerzenie oferty produktowej o kolejne nowości. Pierwszą z nich jest unikatowa linia podłóg jesionowych JAZZY Collection, dedykowana wnętrzom projektowanym w tradycyjnym jak i nowoczesnym stylu, utrzymana w najmodniejszej palecie kolorów - od ciemnego orzecha, przez karmel, antracyt czy perłowy olej. Już wiosnąna rynku zadebiutują nowe wzory i odcienie z klasycznej, ponadczasowej serii trójwarstwowych podłóg dębowych ręcznie postarzanych TIMELESS Collection, obejmującej podłogi nagrodzone tytułem INNOWACJA 2017 podczas ubiegłorocznych targów Domotex w Hanowerze.

BALTIC WOOD, TIMELESS - Średniowieczny Zamek


W nowym roku marka zaplanowała także rozszerzenie designerskiej serii JEANS Collection, doskonale przyjętej przez odbiorców i uhonorowanej główną nagrodą w konkursie rekomendującym najlepsze produkty wykończenia i wyposażenia wnętrz - INSPIRACJE 2017. Nowością w ofercie marki będzie premiera outdoorowych produktów Baltic Wood. Spółka planuje wprowadzenie na rynek desek tarasowych pod marką KINGDOM Collection.

Polskie podłogi na światowe rynki

Spółka Baltic Wood, której główna siedziba i zakład produkcyjny znajdują się w podkarpackim Jaśle, zapowiada także dalsze działania na rzecz umocnienia swojej pozycji na rynku międzynarodowym.
– W 2018 roku koncentrujemy działania na dalszym rozwoju sprzedaży na Dalekim Wschodzie, gdzie jako jedna z nielicznych polskich firm, oferujemy produkty premium dla coraz szerszego grona odbiorców. Kontynuujemy budowanie pozytywnego wizerunku polskiej marki oraz dalszy rozwój technologii produkcji – mówi Magdalena Marek, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy Baltic Wood S.A.



Obecnie łączny udział produkcji eksportowej wynosi ok. 90%, a sieć sprzedaży, licząca ponad 350 profesjonalnych partnerów, działa w 52 krajach świata. W 2017 roku największe wzrosty sprzedaży podłóg drewnianych Baltic Wood odnotowano w krajach takich jak Niemcy, Belgia, Włochy i Estonia.

– Jednym z kluczowych elementów naszej strategii na 2018 rok i kolejne lata są także dalsze inwestycje w technologie i rozwój firmy, dlatego podjęliśmy decyzję o zamiarze przeprowadzenia emisji akcji Spółki w ramach oferty publicznej, a także wprowadzenia akcji Spółki do obrotu w alternatywnym systemie NewConnect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie – dodaje Rafał Zawierucha.

Baltic Wood, nowoczesny zakład produkcyjny w Jaśle

Baltic Wood, nowoczesny zakład produkcyjny w Jaśle

Uzyskane w ten sposób dodatkowe finansowanie w wysokości około 10 milionów złotych, pozwoli na utrzymanie jednej z wiodących pozycji na rynku zagranicznym wśród producentów najwyższej jakości podłóg z drewna naturalnego, a także ekspansję na nowe rynki i dalszy rozwój firmy.




Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Artykuły powiązane:

Klasyka w najlepszym wydaniu - podłoga drewniana Dąb Classic

Baltic Wood producent trójwarstwowych podłóg drewnianych klasy premium po raz kolejny wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Rozpoczyna kampanię promocyjną szlachetnej i ponadczasowej podłogi Dąb Classic 1R lakier mat szczotkowany.

więcej

Postaw na dębową podłogę

Dębowa podłoga jest piękna, ponadczasowa i bardzo trwała. Służy przez długie lata i nigdy nie wychodzi z mody. To wybór dla miłośników klasyki, który może mieć różne oblicza. Przez najbliższych kilka miesięcy podłogi z tego wyjątkowego surowca będą dostępne w promocyjnej cenie. Marka Baltic Wood zaczęła rok w wielkim stylu, wprowadzając ofertę specjalną na cztery topowe podłogi ze szlachetnego drewna dębowego. Zostały one dobrane tak, aby każdy mógł znaleźć wzór dla siebie, pasujący do wnętrza jego domu.

więcej

Trendy w architekturze wnętrz 2019. Jaką podłogę wybrać?

Trendy w architekturze wnętrz 2019 od podstaw…czyli jak modnie urządzić mieszkanie i jaką podłogę do niego wybrać. Architekci wnętrz i koneserzy designu przepowiadają niezwykłą różnorodność w trendach wnętrzarskich w 2019 roku. Moda i design dotyczy również podłóg. To, którą z nich dopasować do obowiązujących trendów, podpowiada marka Baltic Wood.

więcej

Baltic Wood zaprezentuje podłogowe trendy na nadchodzący rok na międzynarodowych targach wnętrzarskich BAU 2019!

Na targach odbędzie się premiera nowej kolekcji podłóg Baltic Wood - Celebrities Collection, której wyróżnikiem są deski premium o szerokości 210 mm oraz najmodniejsze w nadchodzącym roku wykończenie w lakierze supermatowym

więcej

Jak dobrać podłogę do różnych stylów wnętrzarskich?

Prowansalski dom, jasne skandynawskie wnętrze, nowoczesny loft w industrialnej odsłonie, czy klasyczny, ponadczasowy apartament. W każdym projekcie, kluczową rolę odgrywa podłoga. Jak dobrać ją do poszczególnych stylów wnętrzarskich, podpowiadają specjaliści marki Baltic Wood.

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj";