O misji designu i architektury - eksperci Grupy Nowy Styl na 4DD

4 Design Days, największe w tej części Europy wydarzenie rynku nieruchomości, architektury wnętrz i wzornictwa - już za nami. Grupa Nowy Styl była partnerem eventu, a nasi eksperci wzięli udział w panelach dyskusyjnych.  

O misji designu i architektury - eksperci Grupy Nowy Styl na 4DD

W dniach 15-18 lutego w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach rozmawialiśmy o społecznej misji designu i architektury. W tegorocznej edycji wzięło udział blisko 9 tysięcy profesjonalistów – architektów, projektantów, przedstawicieli biznesu i władz samorządowych, a 25 tysięcy pasjonatów dobrego projektowania skorzystało z bogatej oferty dni otwartych.

Podczas 4 Design Days oraz wydarzeń towarzyszących można było posłuchać w panelach dyskusyjnych naszych ekspertów:

• Joanny Zapały, Architekta Wnętrz (Design. Wnętrza komercyjne. Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy?)
• Sebastiana Osucha, Sales Director – Regional Cities (Property Forum Katowice, Biura. Rywalizacja o najemców zaostrza się)
• Karoliny Manikowskiej, Dyrektora Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy, Zastępca Dyrektora Działu Zarządzania Produktem (Forum Branży Meblowej, Zaprojektuj mi to pięknie!)
• Eweliny Soleckiej, Workplace Consulting Manager (Property Forum Katowice, Kadry. Śląska recepta na trudny rynek pracy)

Jak rozumieć design?
Czym jest dobry design? Jak współpracować z projektantami? Czym charakteryzuje się design ukierunkowany na konsumenta? - to główne aspekty, nad którymi zastanawiali się przedsiębiorcy, producenci mebli, architekci podczas panelu dyskusyjnego "Zaprojektuj mi to pięknie!".

Karolina Manikowska nawiązała do myśli Steva Jobsa, że design to nie tylko to, jak dana rzecz, czy produkt wygląda, ale przede wszystkim jak on działa.

- Jako producent mebli, współpracujący na co dzień z projektantami, przekonaliśmy się, że design definiują nasi odbiorcy – klienci i użytkownicy biur, które wyposażamy. Warto również zaznaczyć, że design produktu jest związany nie tylko z jakością, materiałami czy wykończeniami, ale również z całym otaczającym go know-how. Kluczowe są więc usługi dodatkowe, obsługa, doradztwo. To decydujące aspekty z perspektywy klienta - mówiła.

Karolina Manikowska

Zaznaczyła również, że w percepcji designu niezwykle istotne są również aspekty kulturowe. Inny odbiór produktu jest w Polsce, inny w Zachodniej Europie, a odmienny w Dubaju.
 

Design w przestrzeniach biurowych
Design w przestrzeniach biurowych, ukierunkowany na użytkowników biur, może być rozumiany również jako narzędzie employer brandingowe oraz aspekt motywujący pracowników.

- Coraz częściej brana jest pod uwagę lokalizacja i wygląd biura – pracownicy chcą pracować w komfortowych i atrakcyjnych biurach. Część pracodawców już teraz wykorzystuje przestrzeń biurową do budowania swojego wizerunku oraz traktuje ją jako jeden z benefitów, który oferuje swoim pracownikom - podkreślała Ewelina Solecka.

Wątków designu i potrzeb pracowników w przestrzeniach biurowym nie zabrakło również dyskusji z przedstawicielami rynku nieruchomości.

- Od kilku lat, rozmawiając o rozwoju rynku biurowego, dochodzimy do wniosku, że najważniejsi są ludzie. To ich potrzeby i oczekiwania są wyznacznikiem w projektach. Podążając za potrzebami pracowników, zmieniają się funkcje biura. Coraz ważniejsza staje się kuchnia. To serce każdego biura, w której ludzie mogą się nie tylko zregenerować, zintegrować, ale również wymienić myśli, rozwijać idee - powiedział Sebastian Osuch.

Dla 33,% pracowników biur, które przebadaliśmy wielkość pomieszczeń socjalnych jest problemem (ilość respondentów - 2486, ilość przebadanych firm - 8). Co więcej, głód jest wymieniany wśród 5 najważniejszych problemów pracowników. Jak zaspokoić tę potrzebę pracowników? Jak zaaranżować kuchnię we współczesnym biurze? Wskazówki i rozwiązania można znaleźć w naszym raporcie "Jak stworzyć dobre biuro?".

Strefa socjalna - Adir Group, Londyn

Home office design. W biurze jak w domu?
Home office design to trend, który dociera do biur, a wynika z coraz większej troski o dobrostan pracowników. W domu czujemy się dobrze, swobodnie. Dlaczego więc nie przenieść części tej atmosfery i designu do biura? Na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy panelu o projektowaniu nowoczesnych biur.

- Ważny jest kompromis – poczucie komfortu w pracy, a więc przeniesienie niektórych domowych cech do przestrzeni biurowej. Home office design nie oznacza, że biuro ma jednoznacznie przypominać dom. Przestrzenie biurowe nabierają domowych cech, aby pracownicy czuli się swobodnie. Biurko z ładnym zegarem i inspirującymi cytatami na ścianie to za mało. Tylko biuro daje możliwość kreowania innowacyjnych pomysłów, wymiany poglądów, kreatywnych burz mózgów. Dom, nawet jeśli mamy perfekcyjnie urządzony gabinet, nigdy nie będzie najlepszym miejscem do pracy.


Joanna Zapała, architekt wnętrz, Grupa Nowy Styl

 
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»