Stegu – 25 lat na rynku

Rok 2018 jest rokiem szczególnym dla firmy Stegu. W tym roku firma obchodzi jubileusz 25-lecia swojej działalności.

Stegu – 25 lat na rynku

A wszystko zaczęło się od…nieodebranego zamówienia. Niemiecka firma zleciła założycielowi firmy Stegu – Janowi Skucikowi produkcję betonowych płytek cegłopodobnych. Pierwszą część zlecenia odebrano, ale potem ślad po kontrahencie zaginął. Pozostał natomiast magazyn pełen produktów i… nazwa. W ten sposób kilkuosobowa, rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji płytek cegłopodobnych, która w budynkach gospodarczych ręcznie wykonywała swoje produkty w ciągu ćwierćwiecza przekształciła się w globalnego gracza, lidera na skalę europejską, zatrudniającego blisko 250 osób.



W pełni zmechanizowany proces produkcji, zaplecze naukowo-techniczne w postaci własnego laboratorium oraz prężnie działający Dział Badań i Rozwoju Technologii sprawiły, ze produkty Stegu są obecnie dostępne w ponad 25 krajach  na całym świecie.


Momentem zwrotnym w historii firmy Stegu było poszerzenie oferty produktowej o płytki kamieniopodobne z betonu, a następnie z gipsu. Okładziny imitujące fakturę kamienia naturalnego, oddające jego subtelne niuanse wizualne i różnorodną strukturę okazały się strzałem w dziesiątkę, który ugruntował pozycję firmy Stegu w branży.  Do 2010 roku produkcja płytek miała charakter ręczny. Obecnie to proces w pełni zmechanizowany. Efektem jest większa wydajność i wyższa jakość produktów. Maszyny działają niezwykle precyzyjnie, a to gwarantuje prawie 100% powtarzalności wzorów.

Coraz większa dystrybucja, a co za tym idzie wymagana lepsza wydajność produkcyjna i przyspieszenie czasu realizacji wytyczyły dalszy kierunek rozwoju oraz znacznie przyspieszyły realizację kolejnych przedsięwzięć zwiększających przewagę konkurencyjną firmy Stegu. W 2010 r. konieczna okazała się budowa nowej linii do produkcji płytek betonowych, a w 2014 do produkcji wyrobów z gipsu. 65% odbiorców produktów Stegu to duże, międzynarodowe sieci DIY gdzie towar musi być najwyższej próby, spójny kolorystycznie oraz jakościowo.

Unikalne rozwiązania – innowacyjne produkty

Strategicznym celem firmy Stegu od początku jej istnienia było tworzenie produktów unikalnych zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym, które kreują przestrzeń i pozwalają skutecznie się wyróżnić.

Zmieniające się trendy, upodobania klientów oraz koncepcje wizualne wystroju wnętrz wyznaczyły kolejny, przełomowy moment dla firmy Stegu, a mianowicie stworzenie innowacyjnych okładzin ściennych. Stegu zdobyła się na prekursorski krok, wprowadzając na rynek unikalną pod względem konstrukcyjnym – płytkę cegłopodobną z gotową fugą o nazwie Parma. Płytka okazała się niekwestionowanym hitem sprzedażowym, który nie tylko idealnie wpisywał się w aktualne tendencje wnętrzarskie, ale przede wszystkim był odpowiedzią na popularny w ostatnim czasie trend konsumencki DIY (do it yourself).


Kapitał ludzki – miarą sukcesu
Skala biznesu, nieustannie rosnąca dystrybucja, oczekiwania klientów sprawiają, że firma skupia wokół siebie wielu specjalistów. Począwszy od pracowników produkcyjnych, poprzez ekspertów działu Badań i Rozwoju Technologii, którzy korzystając z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych oraz surowców tworzą wyroby, które nie tylko są trwalsze, tańsze i odporne na niekorzystne warunki zewnętrzne, ale również obniżają koszty zużycia energii czy zmniejszają ilości odpadów w procesie produkcji. W szeregach firmy jest także grupa designerów, którzy tworzą nowatorskie wzory często wyprzedzające aktualne trendy.

Ponad 25 dystrybutorów na całym świecie
Strategiczna przewaga firmy Stegu budowana przez lata to mocno rozwinięta sieć dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Głównym rynkiem zbytu jest Europa, szczególnie Niemcy, Francja i Skandynawia. Firma coraz intensywniej walczy o rynek w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech. Mocną pozycję ma także na Wyspach Brytyjskich, w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Od niedawna wystartował również plan ekspansji  do Ameryki Północnej, a co za tym idzie kolejne przedsięwzięcia. W zeszłym roku ruszyła następna, duża inwestycja – budowa nowej linii do produkcji płytek betonowych. Projekt zostanie ukończony w roku 2018.

Zwieńczeniem długoletniej, ciężkiej pracy i skutecznym motywatorem do działania są nagrody i wyróżnienia, których laureatem była firma Stegu na przełomie tych 25-ciu lat działalności. Umiejętne zarządzanie, profesjonalizm, talent oraz zaangażowanie zatrudnionych w niej osób, a przede wszystkim zaufanie i lojalność klientów to elementy sukcesu firmy, które motywują i napędzają do dalszego działania.






Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»