Nowości firmowe
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 25.09.2019 10:42


Opowieść o Dubaju: Grupa Nowy Styl zaprojektowała pokój hotelowy inspirowany metropolią

Przeglądaj zdjęcia ->
Na pierwszy rzut oka wygląda surowo, ale kryje w sobie ciepło i komfort, które zachęcają, aby do niego wracać, tak jak z chęcią powraca się do Dubaju – opowiada zespół należącej do Grupy Nowy Styl firmy Stylis, który na tegoroczną edycję targów The Hotel Show Dubai przygotował projekt pokoju inspirowanego metropolią.

Opowieść o Dubaju: Grupa Nowy Styl zaprojektowała pokój hotelowy inspirowany metropolią

Hotel Show Dubai to największe targi hotelowe na Bliskim Wschodzie. Region należy do najdynamiczniej rozwijających się rynków w branży na świecie. W tym roku odbyła się 20. edycja imprezy (17-19 września) i z tej okazji organizatorzy przygotowali specjalne wydarzenie – Hotel Room Design Challenge. W ramach finału konkursu trzy firmy – Gensler, GAJ oraz należąca do polskiej Grupy Nowy Styl spółka Stylis – miały zaprojektować, a następnie wykonać pokazowy pokój hotelowy, który nawiązywałby do hasła przewodniego, brzmiącego: Dubai: The World of Possibilities, The Lifetime of Stories (Dubaj: Miasto niezliczonych możliwości i ludzkich historii).



Zespół Stylisu zdecydował, że nie będzie narzucał gościom ściśle określonej wizji miasta poprzez zbyt wyrazisty wystrój wnętrza. Z tego względu nawiązania do historii, krajobrazu czy atrakcji Dubaju ujęte zostały w subtelny sposób, tak aby każdy mógł je zinterpretować indywidualnie, w niepowtarzalny sposób, podobnie jak niepowtarzalny jest wzór odcisków palców, który stał się symbolem pokoju (The Fingerprint Room).


- Gdy zacząłem się zastanawiać nad tematem przewodnim konkursu, do głowy natychmiast przyszło mi mnóstwo rzeczy, które składają się na codzienny obraz Dubaju. Ta mnogość motywów okazała się wielkim wyzwaniem. Uznaliśmy jednak, że nie chcemy, aby projekt był zbyt “oczywisty”, ale z drugiej strony zależało nam, aby goście odkryli nawiązania do miasta w projekcie wnętrza. Zamiast skupiać się na jednym temacie, wpletliśmy więc do niego szereg różnych wątków, łącząc je razem w spójną całość, bo tak według nas funkcjonuje współczesny Dubaj – zdradza kulisy prac nad projektem Nemanja Derman, Główny Architekt Stylisu.


Należąca do zespołu projektowego Emilia Bielemuk, Marketing Manager w Stylisie, zauważa, że różnorodność Dubaju została także podkreślona poprzez pochodzące z różnych części świata materiały i dodatki zastosowane przy urządzaniu pokoju. - Meble wyprodukowano w Polsce, dywan wykonano w Danii, elementy marmurowe pochodzą z Iranu, a lampy przyjechały z Turcji. Ten różnorodny zestaw jest jakby symbolicznym odzwierciedleniem wielokulturowej struktury mieszkańców Dubaju – porównuje.


Na pierwszy rzut oka pokój robi wrażenie chłodnego (tzw. masculine design), przyznaje Nemanja Derman. Wnętrze urządzono minimalistycznie, zaś w kolorystyce dominują ciemne odcienie. Jednakże już po krótkiej chwili goście czują ciepło zaklęte w dodatkach, m.in. w miękkim dywanie i pozłacanych lampach, które wypełniają wnętrze niemal słonecznym światłem. - Choć pokój na początku wydaje się surowy, szybko zaczynasz się w nim czuć komfortowo. Co więcej, jest w nim coś, co przyciąga i zachęca do powrotu. Dokładnie tak samo jest z Dubajem – na początku może przytłoczyć, ale potem chcesz do niego wracać. Wydaje mi się, że w tym ujęciu także udało nam się sprostać tematowi konkursu – uważa architekt.


Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas gali The Middle East Hospitality Awards, która odbyła się w środę 18 września w Hotelu Ritz-Carlton w Dubaju. Zwyciężył projekt architektów firmy GAJ, którzy połączyli design wnętrza z pomysłem na nową usługę w branży turystycznej – pokój kontenerowy.

Michał Wilczyński, Dyrektor Stylisu, gratuluje zwycięzcom, podkreślając jednocześnie, że niezależnie od wyników rywalizacji, udział w finale konkursu to ogromny sukces firmy. - Przez trzy dni oczy gości uczestniczących w Hotel Show oraz całej branży były skierowane na nas, bo każdy interesował się tym konkursem. Dzięki temu świadomość naszej marki znacznie wzrosła, zwłaszcza że rywalizowaliśmy z dwoma bardzo uznanymi pracowniami. Był to dla nas zaszczyt, a jednocześnie cenna lekcja, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Zresztą opinie, które docierają do mnie po imprezie są naprawdę znakomite – podsumowuje.










Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Artykuły powiązane:

eHAT – biurka, które poruszają

Nowy Styl poszerza ofertę biurek z regulacją wysokości i dostarcza kolejne rozwiązania, które pomogą zadbać o samopoczucie w miejscu pracy. Rozwiązania proponowane przez firmę sprawdzą się zarówno w pracy z domu, jak i z biura. Jakie są nowe produkty Nowego Stylu? Odpowiedzi w artykule.

więcej

Nowoczesne trybuny dla legendarnej Hali Stulecia

Należąca do Nowego Stylu marka Forum Seating zaprojektowała i wykonała nowoczesne trybuny dla wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO wrocławskiej Hali Stulecia. Uszyta na miarę mobilna widownia uwzględniać musiała szereg wymogów, w tym niespotykane walory architektoniczne obiektu.

więcej

Nowy Styl na Międzynarodowych Targach Mebli i Oświetlenia w Sztokholmie

Nowy Styl już po raz drugi zaprezentuje się na Sztokholmskich Targach Meblowych w dniach 4-8 lutego 2020 roku, tym razem na stoisku A21:20. W myśl sparafrazowanego powitania: „Dobrze Cię znowu widzieć” z przyjemnością wracamy do stolicy Szwecji, aby spotkać się i odsłonić gościom targów nasze kolejne oblicze.

więcej

Dlaczego w biurze jest za głośno? Znajdź odpowiedź w raporcie „8 mitów o akustyce” firmy Nowy Styl

Głośne rozmowy, dzwoniący telefon, dźwięki z ulicy – hałas to jeden z największych problemów, przed którym stają współczesne biura. Rozprasza pracowników, może powodować stres i obniżać wydajność. Jak go wyeliminować? Dowiesz się z najnowszego raportu Nowego Stylu – eksperta kompleksowych rozwiązań meblowych dla biur

więcej

Jak stworzyć biuro, które Twoi pracownicy pokochają? j-labs i Grupa Nowy Styl publikują case study

Poprawa komunikacji, lepsza integracja zespołu, zwiększona efektywność, a przede wszystkim znaczny wzrost zadowolenia pracowników – oto wybrane rezultaty przeprowadzki krakowskiej firmy j-labs do nowego biura. Jej partnerem w aranżacji przestrzeni była Grupa Nowy Styl, która przygotowała case study projektu. Publikacja zawierająca mnóstwo wskazówek oraz informacji zza kulis to doskonały punkt odniesienia dla innych firm, które stają przed wyzwaniem zmiany biura

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj";