Nowości firmowe
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 12.06.2020 07:22


Trendy, które nabierają tempa w związku z korona-kryzysem

Przeglądaj zdjęcia ->
Perspektywa pandemii jest od wielu lat dobrze znanym ryzykiem systemowym, ale nikt nie mógł przewidzieć dokładnego czasu i charakteru obecnego kryzysu związanego z wybuchem pandemii koronawirusa. Mimo, że rozmaite systemy predykcyjne, które mogą sygnalizować potencjalne pandemie już działają (np. Kanadyjski Blue Dot), nie są narzędziami powszechnymi. Sztuczna inteligencja, podobnie do ekspertów i ekspertek dziedzinowych, nie da także pewnych odpowiedzi, wychwytuje bowiem wiele słabych sygnałów, ale nadal trudno jest jej dokładnie określić kształt krzywej dzwonowej, którą podąża większość trendów.

Na poziomie organizacyjnym, czasy kryzysów mogą być zarówno groźne, jak i wyzwalające. Większość menedżerów, z którymi rozmawiamy, boleśnie zdaje sobie sprawę z przepaści między ich organizacjami wielkości tankowców a nowymi, zwinnymi konkurentami startupów. Ale zmiany kulturowe są trudne, bez wielkiego szoku, co oznacza, że wszystkie stare "starej normalności" mogą zostać złamane. To jest jeden z tych momentów, kiedy tak właśnie się dzieje.

Poniżej subiektywna selekcja wyłaniających się makro-trendów, które dają mocne, wczesne sygnały o tym, co ludzie będą cenić i jakie mogą być ich priorytety w post-koronawirusowym świecie.

Trendy, które nabierają tempa w związku z korona-kryzysem


WSZECH-WIRTUALIZACJA:
Wiele wiemy już o experience economy. Kiedy supergwiazdy takie jak Billie Eilish odwołują koncerty, ligi sportowe są odwoływane, Luwr jest zamykany, a olimpiada wygląda na bardziej niepewną z dnia na dzień, w życiu społecznym ludzi może wystąpić trudno wypełnialna pustka. Z drugiej strony, nowe technologie sprawiają, że ludzie mogą w coraz większym stopniu korzystać z rozmaitych wirtualnych doświadczeń. Media społecznościowe, gry czy też e-sport są oczywistym przejawem tego, w jaki sposób konsumenci uzyskują swoisty status w sferze wirtualnej.

Młodsi konsumenci i gracze wideo od dawna korzystają z dóbr wirtualnych, ale teraz oczekują nowych technologii (np. AR i blockchain), które odpowiedzą na potrzeby statusu, ale także zapotrzebowania na zrównoważoną konsumpcję. Nie zmienia to faktu, że obecnie pojawiają się inne, doświadczenia wirtualne, niekoniecznie oparte konkurencji: wirtualne "podróże" do dalekich miejsc, wirtualny handel detaliczny, wirtualne wydarzenia. Towarzyszy temu rozkwit jednej z dyscyplin sztucznej inteligencji, czyli przetwarzania języka naturalnego. Obserwujemy gwałtowny rozwój bardzo realistycznych wirtualnych asystentów (np. Samsung Neo). W miarę jak ludzie przyzwyczajają się do cyfrowych asystentów i chatbotów, ich oczekiwania będą ewoluować, a niektórzy ludzie zaczną szukać wirtualnych osobowości, które mają moc rozrywki, edukacji, zaprzyjaźniania się, etc.


SHOPSTREAMING ORAZ A-COMMERCE
Pod koniec 2017 roku ten trend pojawił się w Azji. Jest to połączenie e-commerce i live streamingu. Jest to kolejny istotny kierunek zarówno dla zakupów online, jak i kontaktów społecznych: interaktywny, doświadczalny i w czasie rzeczywistym. Ostatni kryzys sprawił, że chiński rynek livestreaming rośnie jeszcze bardziej i szybciej niż w ciągu ostatnich kilku lat, a mieszanka rozrywki, społeczności i handlu podniesie oczekiwania w zakresie e-commerce w skali globalnej. Sam e-commerce także przechodzi przeobrażenia w kierunku “a-commerce”. Już w latach 2017/18 imponujący rozwój sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego był główną siłą napędową tego trendu. Teraz to właśnie nagły, gwałtowny wzrost zapotrzebowania na bezkontaktowe interakcje zbiegający się z postępem w robotyce umożliwia nową generację zautomatyzowanego handlu.


AMBIENT WELLNESS
Obecnie ludzie obsesyjnie sięgają po środki do higieny rąk, ale gdy korona-kryzys zacznie przemijać, powrócą pewnie częściowo do mniej higienicznych nawyków. Jednakże ich pragnienie zachowania bezpieczeństwa i zdrowia będzie silniejsze niż kiedykolwiek. Będzie to ogromna szansa dla podmiotów oferujących przestrzeń fizyczną, która daje szanse na rekreację, ale jednocześnie jest względnie bezpieczna epidemiologicznie. 


MENTORING ZAMIAST EDUKACJI ZDALNEJ
Nie ma wątpliwości co do tego, że ludzie nadal będą spędzać bezmyślne godziny w sieci. Ale wielu z nich będzie również tęsknić za wykorzystaniem części tego czasu produktywnie, a więc obejmie platformy, które łączą ich z nauczycielami, ekspertami i mentorami w ich dążeniu do nauki nowych umiejętności. Widać także wyraźnie, że modele MOOC (masowej, nie interaktywnej edukacji zdalnej) zostaną przynajmniej częściowo zastąpione zdalnym kontaktem indywidualnym oraz hybrydowymi formami kształcenia, opartymi na mierzeniu indywidualnego postępu. Zbiegnie się to z powrotem formatów open-source i modeli współdzielenia. Koronawirus jest jednym z najpilniejszych transnarodowych, demograficznych problemów w najnowszej historii i jako taki przypomina ludziom, że najlepsze organizacje to te, które hojnie współpracują z innymi.


Prof. Aleksandra Przegalińska - habilitowała się z zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego, a doktoryzowała w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii UW, obecnie jest profesorem nadzwyczajnym w Katedrze Management in Digital and Networked Societies w Akademii Leona Koźmińskiego. Do niedawna prowadziła badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jesienią 2020 rozpocznie badania w AIER nad automatyzacją pracy, a następnie w Labour and Worklife Program na Harvardzie. Interesuje się rozwojem nowych technologii, przetwarzaniem języka naturalnego, postępami w zakresie humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych.




Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Artykuły powiązane:

Pozytywne zmiany w Profim

Początek roku 2021 przyniósł dobre informacje o znanej na rynku meblarskim marce Profim. Wraz z dniem 04.01.2021 roku zmianie uległa nazwa firmy Profim Sp. z o.o. na Flokk Sp. z o.o. Najważniejszą informacją jest fakt, że Profim pozostaje jako marka i dołącza do domu marek Flokk

więcej

Pobierz BLOKI CAD mebli Profim dla SketchUp i Revit!

Zapraszamy do pobierania bibliotek CAD mebli Profim. Baza plików rozszerzona została o modele do programów SketchUp oraz Revit

więcej

Konfigurator produktów Profim już dostępny!

Konfigurator umożliwia graficzne przedstawienie oferty. Korzystając z tego narzędzia w łatwy sposób przygotować można rendery dostosowane do własnych potrzeb. Każdy model 3D z szerokiej bazy dostępnych produktów gotowy jest do indywidualnej konfiguracji, po której możliwe jest zapisanie i ściągnięcie gotowego projektu bryły

więcej

Maja Ganszyniec dyrektorką kreatywną Profim

Profim – jedna z największych polskich firm produkująca meble biurowe do siedzenia, obecna na rynku od blisko 30 lat, będąca częścią międzynarodowej Grupy Flokk – z początkiem marca powierzyła znanej projektantce Mai Ganszyniec funkcję Dyrektorki Kreatywnej

więcej

Meble Profim w designerskim showroomie Flokk

Na warszawskiej mapie dobrego designu pojawiło się nowe miejsce. Przestrzeń stworzona z myślą o architektach, projektantach wnętrz, miłośnikach dobrego wzornictwa, poszukujących rozwiązań biurowych, które wyróżnia odpowiedzialne podejście do naszego środowiska. Miejsce, gdzie „zrównoważony rozwój” przestaje być jedynie powtarzanym hasłem

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj;