Projekty
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 12.05.2016 12:27


Unikatowe narzędzie do międzynarodowej promocji Łodzi i Polski

Przeglądaj zdjęcia ->
Unikatowe narzędzie do międzynarodowej promocji Łodzi i Polski
Unikatowe narzędzie do międzynarodowej promocji Łodzi i Polski poprzez zagadnienia rewitalizacji to najnowszy projekt Nizio Design International. Narzędzie w formie mobilnej interaktywnej wystawy wykorzystuje nowoczesne technologie, merytoryczny content, aplikacje oraz gry, angażując widzów i przekazując wiedzę o rewitalizacji.

Manualna instalacja, prezentacja filmowa, stanowisko multimedialne, wystawa oraz aplikacja mobilna, specjalny gadżet i scenariusz konferencji to 7 elementów, które składają się na narzędzie. Główną ideą jest pokazanie rewitalizacji jako szansy na rozwój w 3 sferach: ludzie, przestrzeń, ekonomia. Każdy z elementów opracowany jest w 4 wersjach językowych (angielska, niemiecka, francuska i hiszpańska) i może być prezentowany w zestawie bądź jako odrębnie działające narzędzie. W warstwie graficznej i interaktywnej narzędzie pozwala na zapoznanie się z ideą rewitalizacji nawet bez znajomości języków obcych. Lekkie aluminiowe komponenty pozwalają na montaż i prezentowanie całości lub pojedynczych elementów w dowolnych warunkach i lokalizacjach na całym świecie. Narzędzie będzie wykorzystane m.in. w kampanii na rzecz przyznania Łodzi praw do organizacji Wystawy International EXPO 2022.

Pierwszy element narzędzia to instalacja złożona z 9 modułów. Interaktywne i manualne standy pokazują kontekst historyczny i społeczny rewitalizacji. Atrakcyjna obrazkowa formuła modułów, które zestawione łączą się w mapę Łodzi, pozwala na pokazanie obszaru miasta i jego ikonicznych budynków. Do każdego standu przytwierdzono pop-upowy album z 3 rozkładówkami pokazującymi trójwymiarowe modele obiektów, np. EC1, Manufaktury czy ulicy Piotrkowskiej. Na pierwszej karcie pop-upa pokazany jest obiekt historyczny, na drugiej współczesny, na trzeciej obiekt w kontekście funkcji po rewitalizacji.

Drugim z zaprojektowanych komponentów narzędzia jest prezentacja
– merytoryczne show w formie dynamicznego kilkunastominutowego filmu wykorzystującego elementy animacji, infografik oraz narracji lektorskiej. Prezentację podzielono na uzupełniające się treściowo bloki, dostosowano do odtwarzania na wielkoformatowych ekranach i urządzeniach mobilnych. Wizualne show pokazuje rewitalizację Łodzi odnosząc się do historii, lokalnego przemysłu, danych socjologicznych i międzynarodowych przykładów. Wszystko w kontekście rewolucji przemysłowej i ukazania Łodzi na tle miast ze świata, które miały podobną historię i kreatywnie przekształcają poindustrialne przestrzenie.

Umieszczone na specjalnie skonstruowanym standzie stanowisko z monitorem dotykowym jest trzecim komponentem narzędzia. Znajdująca się w nim  edukacyjna gra pozwala odkryć historię miejsc, wstawiać nowe obiekty w puste przestrzenie, a tym samym samodzielnie wirtualnie rewitalizować Łódź. W warstwie merytorycznej, wskazuje jak rewitalizacja podnosi jakość życia, wpływa na rozwój społeczny i ekonomiczny, z funkcją „rozrywkową”. Intuicyjna obsługa i responsywna technologia dotykowa Projected Capacitive, sprawiają, że zdjęcia, slajdy i infografiki atrakcyjnie pokazują najistotniejsze zagadnienia rewitalizacji, jej skalę i efekty.

Czwarty komponent narzędzia to wystawa zdjęciowo-plakatowa, która pokazuje rozwój Łodzi, jaki nastąpił dzięki rewitalizacjom. Zestawiono tu zdjęcia historyczne i aktualne charakterystycznych łódzkich obiektów. Wystawa składa się z 12 powierzchni ekspozycyjnych (każda o wysokości ok. 195 cm i szerokości ok. 65 cm) umieszczonych na 3 standach – niezależnych elementach wystawienniczych.

Komponentem piątym narzędzia promocyjnego jest aplikacja mobilna, która łączy funkcje merytoryczną i informacyjną z rozrywką i daje możliwość bezpośredniej komunikacji z uczestnikami spotkań oraz konferencji, nawet po ich zakończeniu. To aplikacja zamknięta, skierowana do grona odbiorców, którym będzie udostępniona. Posłuży podtrzymywaniu kontaktu i pobudzeniu zainteresowania rewitalizacjami.

Narzędzie uzupełniają dwa elementy – gadżet oraz scenariusz konferencji. Prototypowy gadżet ma formę lustrzanego kubika prezentującego łódzkie budynki w stanie historycznym i zrewitalizowanym. Scenariusz konferencji „Rewitalizacja jako uniwersalna forma rozwoju miast” zakłada zorganizowanie dynamicznej moderowanej dyskusji z publicznością. Debata pomoże podtrzymać zainteresowanie tematem rewitalizacji w Łodzi i w Polsce. W trakcie konferencji prelegenci użyją rekwizytów z narzędzia promocyjnego – mapy, modeli rewitalizowanych obiektów czy aplikacji mobilnej, co wzmocni atrakcyjność konferencji oraz zainteresowanie gadżetem i aplikacją wśród słuchaczy.




Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Inne projekty architektoniczne:

Rose Garden Boutique Hotel - projekt pracowni JSPA Design

- Pomysł polegał na próbie zrozumienia starych lokalnych technik i materiałów budowlanych w celu znalezienia racjonalnego i efektywnego sposobu budowania w tym obszarze, a tym samym zakotwiczenia projektu w jego miejscu - mówią architekci z pracowni JSPA Design. - Projekt jest ustawiony prostopadle do istniejącego gospodarstwa, aby stworzyć dialog między dwoma budynkami, podczas gdy taras i basen łączą te dwie jednostki - dodają.

więcej

Sukces polskich studentek w 5. edycji konkursu MICROHOME!

Zakończyła się piąta edycja corocznego konkursu organizowanego w ramach serii Small-Scale Architecture (Architektura małej skali) - MICROHOME 2022. Na podium znalazł się zespół z Polski! Trzecie miejsce w konkursie zajęły studentki z Politechniki Warszawskiej.

więcej

Kolorystyczna power couple na warszawskim Mokotowie

Szukając inspiracji na projektowane wnętrza, Ada Skwira i Małgorzata Liebhart z pracowni WZ Studio, nie sięgają jedynie po bezpieczne, monochromatyczne rozwiązania. Ich fenomenalna umiejętność łączenia ze sobą różnych barw sprawia, że przełamują schematy, wydobywając za każdym razem ze swych realizacji wszystko, co najlepsze.

więcej

Piękne wille z naturalnych materiałów

Najnowszy projekt pracowni CAALADI to przykład udanego połączenia naturalnych materiałów z nowoczesnym podejściem projektowym. Realizacja zachwyca pięknymi wnętrzami, otwartą przestrzenią nastawioną na krajobraz i naturę.

więcej

Kamienne domy w wiosce Nanchawan

Punktem wyjściowym dla projektu było założenie: "krajobraz ma pierwszeństwo przed projektem". Efektem pracy architektów jest realizacja pięknych wilii idealnie wpisujących się w naturalny krajobraz łączących tradycyjne i nowoczesne rozwiązania.

więcej

Projekt pracowni Katarzyna Sosińska Interiors

Soczyste i egzotyczne mango kojarzy się z energią, szczęściem i zmysłowością słodkiego soku kapiącego z ust. Wywołuje uczucie gorąca, a właściciele wnętrz z jego udziałem mogą się poczuć codziennie jak na letniej plaży. Czerpiąc inspirację z letniej obfitości natury, Katarzyna Sosińska, właścicielka pracowni KS Interiors, znalazła sposób na nasycenie pokazywanego dziś domu żywymi i bardzo pociągającymi odcieniami.

więcej

Nowe życie starego młynu we Wrocławiu, czyli mieszkanie z rynku pierwotnego w kamienicznej odsłonie

Generalna rewitalizacja inwestycji z początku XX wieku umożliwiła właścicielce spełnienie marzeń o znalezieniu azylu w miejscu z bogatą historią w tle. Pełna zieleni Różanka bezsprzecznie zasługuje na miano jednego z najciekawszych miejsc na mapie Wrocławia. Tu właśnie znajdziemy inwestycje mieszkalne w budynku starego młynu przy ulicy Młynarskiej.

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload... czekaj ...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj;