Nowości firmowe
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 9.09.2021 19:41


BHP w biurze

Przeglądaj zdjęcia ->
W obiegowej opinii przestrzeganie zasad BHP ma największe znaczenie dla tych pracowników, którzy pracują fizycznie, w trudnych warunkach, w otoczeniu ciężkich maszyn i niebezpiecznych sprzętów. Tymczasem pewne zagrożenia dla zdrowia niesie ze sobą także praca biurowa. Warto o tym wiedzieć i stosować się do zaleceń, aby oszczędzić sobie niepotrzebnych kłopotów i ryzyka związanego np., z nieumiejętnym używaniem biurowych sprzętów.


BHP w biurze


Przepisy dotyczące urządzania i wyposażenia pomieszczeń biurowych
Aby pracownik mógł czuć się bezpiecznie w swoim miejscu pracy, pracodawca musi mu zapewnić odpowiednie warunki. Jednym z najważniejszych zadań, jakie stoją przed osobami zatrudniającymi pracowników biurowych, jest przystosowanie pomieszczeń do stosownych wymogów BHP. Istotne są zarówno tak – wydawałoby się oczywiste rzeczy – jak sprawność i regularne kontrolowanie bezpieczeństwa wszystkich instalacji, jak i porządek i czystość we wszystkich pomieszczeniach. Regulamin BHP obejmuje też takie kwestie, jak zadbanie o odpowiednie oświetlenie przestrzeni biurowej. Nie ma np. możliwości, aby biuro znajdowało się w pomieszczeniach usytuowanych poniżej poziomu gruntu, gdyż jednym z podstawowych wymogów odnoszących się do zasad bezpiecznej pracy w tego typu miejscach jest, aby korzystający z niego pracownicy mieli dostęp do światła słonecznego. Warto więc uwzględnić powyższe aspekty na etapie aranżacji biura.


Komfortowe warunki w biurze to podstawa
Wśród zaleceń dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy dużo jest regulacji dotyczących takich czynników, jak odpowiednia temperatura w pomieszczeniu, wymiana powietrza, zabezpieczenie przed wilgocią i niekorzystnymi warunkami cieplnymi a także nadmiernym nasłonecznieniem, drganiami i innymi zjawiskami, które mogą powodować u pracowników dyskomfort albo uniemożliwiać im wykonywanie pracy w sposób niezakłócony.




Dla komfortu osób na co dzień przebywających w biurze ważne jest także to, by miały dla siebie odpowiednio dużo przestrzeni. Przepisy prawa mówią o tym, aby każda z pracujących w danym pomieszczeniu osób miała do dyspozycji minimum 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia i co najmniej 2m² wolnej powierzchni podłogi. Rekomendowana wysokość pomieszczenia biurowego wynosi minimum 3 m, od której to reguły istnieją jednak wyjątki (jednym z nich jest fakt zamontowania w pomieszczeniu klimatyzacji).




Pracownicy biurowi też mają swoje obowiązki
Oczywiście zapewnienie bezpieczeństwa w miejscu pracy to zadanie nie tylko dla pracodawcy, ale też dla pracowników. Przede wszystkim powinni oni korzystać ze wszystkich urządzeń i sprzętów zgodnie z ich przeznaczeniem i stosować się do wszelkich zasad dotyczących prawidłowego i bezpiecznego ich użytkowania. Ważne też, by nie wykonywać kilku zadań jednocześnie, bo może to zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia. Pracownicy powinni dbać o porządek na swoim stanowisku i unikać czynników ryzyka (bardzo niepożądane jest np. przynoszenie na biurko gorących napojów – do spożywania posiłków i picia kawy czy herbaty powinno być wyznaczone osobne pomieszczenie).   




Jeśli potrzebujesz porady odnośnie aranżacji wnętrz biurowych zgodnych z wymaganiami BHP, zgłoś się do firmy Contino, która ma doświadczenie w temacie projektowania tego rodzaju pomieszczeń.





Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Artykuły powiązane:

Na co zwracać uwagę przy wyborze mebli biurowych?

Nowocześnie wyposażone, przyjazne pracownikom biuro to miejsce pracy, do którego chce się przychodzić. Wykonywanie swoich obowiązków zawodowych w biurze, które jest urządzone zgodnie z najwyższymi standardami, jest o wiele łatwiejsze, przyjemniejsze i bardziej efektywne. Nie dziwi zatem fakt, że tak wielu pracodawców przywiązuje dużą wagę do tego, aby stworzyć swoim podwładnym przestrzeń, w której pracownicy będą mogli bez przeszkód realizować swoje zadania i która uwzględnia ich potrzeby

więcej

Aranżacja biura – dlaczego warto ją powierzyć firmie zewnętrznej?

Nowoczesne, dobrze wyposażone biuro, to znacznie więcej niż biurka, fotele i regały na dokumenty. Coraz większa liczba firm postanawia zatem powierzyć aranżację biurowej przestrzeni firmie zewnętrznej, aby mieć pewność, że jest ona zaprojektowana w odpowiedni sposób. Dlaczego warto postawić na tego rodzaju współpracę?

więcej

Industrialny styl w biurze

Styl industrialny od lat cieszy się dużą popularnością w aranżacji wnętrz. Jest elegancki, a przy tym komfortowy i przestrzenny – właśnie dlatego coraz chętniej wykorzystuje się go również w biurach. Zapewniając ciekawy i harmonijny wygląd, styl industrialny sprawia, że gabinet i biuro pełnią doskonałą funkcję reprezentatywną i zapewniają wygodną przestrzeń do pracy

więcej

Akustyka w biurze - czemu jest tak istotna?

Zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków, również akustycznych to obowiązek pracodawcy, który może mu przynieść wymierne korzyści. Nadmierny hałas negatywnie wpływa na samopoczucie, staje się niejednokrotnie być przyczyną przewlekłego stresu i obniża wydajność pracy. Dobrze zaprojektowane biuro powinno stwarzać przyjemne środowisko dźwiękowe, które zapewni wysoki komfort wszystkim osobom przebywającym w biurze

więcej

Styl klasyczny w biurze

Mody przychodzą i odchodzą, trendy zmieniają się nieustannie, a klasyczny styl jest wieczny. Ta zasada nie obowiązuje jedynie w świecie mody. Również jeśli chodzi o dekorację i urządzanie wnętrz, ma ona bardzo duże znaczenie. Klasyczny styl w biurze jest zawsze mile widziany, a dobrej jakości, eleganckie meble dodają prestiżu i budują profesjonalny wizerunek firmy

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj;