Projekty
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 31.05.2019 10:45


Luksus przestaje błyszczeć. Dlaczego architektów cieszy praca nad wymagającymi projektami?

Przeglądaj zdjęcia ->
Luksus przestaje błyszczeć. Dlaczego architektów cieszy praca nad wymagającymi projektami?

Do niedawna luksus kojarzył się ze snobizmem, wystawnym życiem i epatowaniem drogimi markami. Obecnie nie musi być połyskujący i wysadzany brylantami. Przestaje też zwracać na siebie uwagę za pośrednictwem krzykliwego logo. Prawdziwą wartością staje się możliwość spowolnienia tempa życia, inwestycja w sztukę, nietypowe doświadczenia, czy przedmioty najlepszej jakości.

Pojęcie luksusu towarzyszy ludzkości co najmniej od starożytności. U schyłku drugiej dekady bieżącego wieku luksus zamiast z kawiorem, złotem, czy szumnymi przyjęciami, zaczyna wiązać się z możliwością spędzenia czasu „offline”. Coraz częściej zamożne osoby zamiast decydować się na apartament w centrum miasta, wolą wybudować dom z dala od miejskiego zgiełku. Wolni od natłoku bodźców charakterystycznych dla ośrodków miejskich, mogą wsłuchać się w głąb siebie, wyciszyć i odpocząć. Istotną wartością jest swoboda w dysponowaniu swoim czasem. Od kilku lat rośnie popularność nurtu „slow life”, który może przełożyć się na decyzje zakupowe, żywieniowe, podróżowanie, czy też na urządzanie wnętrz. W pewnym uproszczeniu oznacza to, że zamiast biec do centrum handlowego po ubrania modne sezonowo, można na przykład zainwestować w droższą, lecz ponadczasową jedwabną koszulę. Podobnie, projektując miejsce do zamieszkania, warto skupić się na dobrym designie,  trwałych meblach i szlachetnych materiałach. To dlatego pojawiają się takie inicjatywy jak targi zdrowej żywności, wzornictwa, czy niszowych ubrań od wybitnych projektantów. W modnych dzielnicach dużych miast symbolem dobrego smaku może być na przykład designerski wózek dziecięcy, czy rower typu cargo. Liczy się także kolekcjonowanie nietypowych doświadczeń, często związanych z podróżowaniem.


Dom jako azyl

Zgodnie z tendencją do oszczędzania swojego czasu, osoby urządzające apartament, czy dom zwracają się z tym do znanych i cenionych architektów wnętrz. Najczęściej oczekują od nich pomocy zarówno w stworzeniu projektu, jak i koordynowaniu inwestycji. Po jej ukończeniu mogą wprowadzić się do idealnego, zaprojektowanego i wykończonego już miejsca. To, poza czasem, pozwala oszczędzić zbędnych trosk. W tego typu usługach specjalizuje się na przykład Studio.O. – Naszą inspiracją jest styl japoński. Skupiamy się na tym, aby dom stanowił przestrzeń do niezakłóconego przez zbędne bodźce odpoczynku – mówi Grzegorz Goworek, współwłaściciel studia. – Dlatego wnętrza naszego projektu cechuje minimalizm i  prostota – dodaje. Odprężeniu mają sprzyjać liczne przeszklenia, wpuszczające naturalne światło do domu. Projektanci Studio.O. podkreślają też jak ważna jest dla nich współpraca z luksusowymi markami, do której przekonują też swoich klientów. Dokonując takiego wyboru, wraz z solidnym produktem, często otrzymuje się też związaną z nim historię rodziny założycieli marki, filozofię i wartości. Jest jeszcze jedna istotna cecha designu z wyższej półki. Zazwyczaj jego zakup wiąże się z zadawalającym serwisem gwarancyjnym. Gdy klienci lub dystrybutor odkryją nawet niewielkie wady techniczne, estetyczne lub ergonomiczne, wówczas produkt zostaje udoskonalony przez producenta.


Jak dotrzeć do wymagających klientów?

Architekci, którzy sami przekładają trwałość i szlachetność nad modę, szczególnie chętnie współpracują z odbiorcami podzielającymi te wartości. Gros z nich zgłasza się z polecenia znajomych. Aga Kobus i Grzegorz Goworek ze Studio.O. przyznają, iż po ukończeniu inwestycji utrzymują kontakt prywatny z niektórymi klientami. Nie można także bagatelizować roli prasy i mediów społecznościowych. Facebook i Instagram mają naprawdę potężny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. Poza tym warto pozostawać wiernym swoim przekonaniom a, w miarę możliwości, inspirować nimi innych. Konsumpcjonizm jest wypierany przez świadomość. Tymczasowość przez solidność. Ilość przez jakość.


Studio.O. to pracownia, która tworzy wnętrza, budynki jednorodzinne, a także krajobraz. Architekci najlepiej sprawdzają się w kompleksowej kreacji przestrzeni, od projektu domu, jego idealnej lokalizacji na działce i znalezieniu najlepszych połączeń ogrodu okalającego budynek, po precyzyjnie przemyślaną koncepcją wnętrza. Studio.O. kreuje przestrzenie przyjazne człowiekowi. To on, jego potrzeby, przyzwyczajenia i marzenia są priorytetem podczas powstawania i wdrażania projektów pracowni.












Więcej inspiracji na: http://studioorganic.pl/


Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Inne projekty architektoniczne:

Tajlandzkie inspiracje - projekt Creative Crews

Ahsa Farmstay to nowy ośrodek wypoczynkowy w Mae Chan w północnej Tajlandii. W odróżnieniu od typowych obiektów turystycznych, inicjatorzy projektu postawili na lokalną kulturę i tradycję. W realizacji wykorzystano drewno pozyskane z rozbiórki miejscowych domów, a inspiracją była architektura wernakularna Tajlandii.

więcej

Szkoła w Gwatemali - projekt Cúre & Penabad

Usytuowany na odległym południowo-zachodnim wybrzeżu Gwatemali, nowy prototyp klasy szkolnej przeznaczony jest dla rosnącej tamtejszej społeczności wiejskiej, która do niedawna miała ograniczony dostęp do formalnej edukacji. Projekt jest wynikiem współpracy pomiędzy architektami, lokalną organizacją non-profit i społecznością. Projekt powstał w przekonaniu, że dostęp do edukacji jest jednym z krytycznych punktów w walce z ubóstwem, a architektura może odgrywać ważną rolę w kształceniu i doskonaleniu społeczeństwa.

więcej

Koncepcja sali koncertowej w Wilnie - Anastasia Elrouss Architects

Najważniejszym punktem projektu jest Grand Hall, czyli główna sala koncertowa. W pozostałych budynkach zlokalizowano drugą, mniejszą salę koncertową, salę ćwiczeniową, restaurację, loby i dodatkowe pomieszczenia. W podziemiach z kolei ukryto szatnie i zaplecze dla kuchni. Całość łączy plac, który może służyć również jako miejsce do koncertów plenerowych.

więcej

Domki - The Boats

Skromne drewniane chałupy od północy nie odznaczają się na tle górskiego pejzażu, od południa zaś otwierają widokowo wnętrza na panoramę Tatr.

więcej

The Book Tower of Warsaw - projekt Just Open Architecture

Pracownia projektowa JOA zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie koncepcyjnym pt. "Libgen: Towards a new class of evolutionary libraries" na projekt innowacyjnej biblioteki w Warszawie. Architekci zaproponowali, by w odróżnieniu od klasycznych bibliotek, nowy obiekt przybrał formę nowoczesnego wieżowca realizującego szeroki program kulturowy.

więcej

Dom Falujący na wietrze

Architekci z biura 81.WAW.PL zaprojektowali budynek, którego najważniejszą cechą jest indywidualizm, wyrażany przez drewniane, falujące żyletki. Nietypowa, estetyczna elewacja nie tylko zacienia pomieszczenia, ale także dba o prywatność domowników, spełniając ich określone oczekiwania.

więcej

Projekt Nizio Design – Galeria Sztuki Starożytnej w Muzeum Narodowym w Warszawie

Bogactwo antycznego świata: kultury, sztuki i obyczajowości pokaże nowa Galeria Sztuki Starożytnej w Muzeum Narodowym w Warszawie. Trwają prace nad wystawą, która przez pryzmat zbiorów Muzeum zaprezentuje cywilizacyjny dorobek Egiptu, Bliskiego Wschodu, Rzymu i Grecji. Galeria powstaje według projektu pracowni Nizio Design International, która aktualnie sprawuje nadzór autorski nad realizacją. Otwarcie ekspozycji planowane jest na grudzień 2020 roku.

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload... czekaj ...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj";