Wydarzenia
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 14.05.2021 10:35


Jak Polacy urządzają swoje mieszkania w czasie pandemii? Trendy wnętrzarskie i meblarskie

Przeglądaj zdjęcia ->
Jak Polacy urządzają swoje mieszkania w czasie pandemii? Trendy wnętrzarskie i meblarskie fot. mat. prasowe Google

Fotel gamingowy, stolik kawowy i łóżko kontynentalne
Google sprawdził, jak Polacy urządzają swoje mieszkania w czasie pandemii

W ostatnim czasie nasze mieszkania i domy często musiały być jednocześnie biurami, szkołami oraz miejscami wypoczynku. Oznaczało to dla wielu z nas nową aranżację przestrzeni zarówno mieszkalnej, jak i balkonów, zakup nowych niezbędnych mebli lub konieczność remontu. Jak na przestrzeni ostatniego roku kształtowały się trendy meblarskie oraz wnętrzarskie? Google postanowił sprawdzić, jakie meble i elementy urządzenia wnętrz były najczęściej wyszukiwane przez Polaków w czasie pandemii. Prym wśród najszybciej rosnących wyszukiwanych haseł wiodły krzesła do biurka, w tym fotele gamingowe, ze wzrostem wyszukiwań o ponad 500%. 

Pandemia i konieczność pozostania w domach niewątpliwie zwiększyły czas, jaki spędzamy w mieszkaniach, i co się z tym wiąże, wiele osób postanowiło dostosować swoją przestrzeń do nowych funkcji - domowego biura do pracy zdalnej, miejsca do nauki online dla dzieci czy oazy spokoju na balkonie. Wyszukiwania w kategorii “Dom i Ogród” w wyszukiwarce Google od marca 2020 do lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami wzrosły o 39%[ Wewnętrzne dane Google, Marzec  2019 - Luty 2021, Polska]. Chociaż największa liczba zapytań dotyczyła urządzeń domowych lub wyposażenia kuchni i jadalni, najszybszy wzrost odnotowały zapytania związane z meblami do sypialni (wzrost o 51% r/r) oraz meblami do salonu (wzrost o 50% r/r). Stosunkowo nową, lecz dynamicznie rosnącą podkategorią wyszukiwań okazało się biuro domowe (wzrost o 94% rok do roku)[ Porównanie rok do roku, marzec 2019 - luty 2021, Polska].


Salon: wygodne fotele niczym po babci, kanapa z funkcją spania i stolik kawowy

Okazuje się, że jednym z kluczowych mebli w salonach Polaków w ostatnim czasie była kanapa, ale koniecznie z funkcją spania (wzrost wyszukiwań hasła kanapa z funkcją spania o 83% rok do roku). Dużą popularnością cieszyły się także wygodne fotele do salonu (wzrost o 57% r/r). W tej kategorii Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google szczególnie fotel uszak z podnóżkiem lub fotel rozkładany do spania. Te hasła wzrosły odpowiednio o 86% i 53% r/r. Niezbędnym wyposażeniem salonu w czasie pandemii okazał się także stolik kawowy, który zanotował w tym okresie wzrost o 21%. 

Użytkownicy wyszukiwarki Google w tym roku wyszukiwali konkretne cechy stolików kawowych. Hasła takie jak okrągły stolik kawowy, stolik kawowy loft, stolik z plastra drewna lub stolik kawowy czarny zanotowały największe wzrosty popularności ‒ komentuje Antoni Andruszkiewicz, Industry Manager w Google. ‒ Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w Google jest renesans foteli w stylu tych, które stały w domach naszych babć. Wskazuje na to znacznie częstsze wyszukiwanie takich haseł jak fotel uszak z podnóżkiem czy fotel wiklinowy bujany. 


Sypialnia: łóżko kontynentalne i toaletka z lustrem

Centrum sypialni stanowi łóżko. Jakie jest to wymarzone dla Polaków? W tym przypadku także wygrywa wygoda. Od marca 2020 do końca lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami najszybciej na popularności w Google rosło hasło łóżko kontynentalne - aż o 109%. Użytkownicy często wyszukiwali także łóżko tapicerowane (wzrost o 68%). Jak się okazuje, dużą popularnością cieszyły się toaletki z lustrem, których wyszukiwanie wzrosło o 99% rok do roku. Wyposażenie sypialni uzupełnia szafa, najlepiej szafa przesuwna z lustrem (wzrost o 34% r/r) oraz komoda z szufladami (wzrost o 51% r/r). 


Kuchnia: gotowe wyspy kuchenne oraz welurowe krzesła

Kuchennym hitem pandemii są gotowe wyspy kuchenne, których popularność w wyszukiwarce Google wzrosła o 101% rok do roku. Polacy, zapewne robiąc remonty, interesowali się także meblami modułowymi kuchennymi (wzrost o 89% r/r). Wśród wyszukiwanych krzeseł do kuchni (wzrost o 75% r/r) prym wiodły krzesła tapicerowane welurowe, których popularność rok do roku zwiększyła się aż o 221%. Zaraz za nimi uplasowały się krzesła do jadalni tapicerowane (wzrost o 88% r/r) oraz czarne krzesła do jadalni (wzrost o 70% r/r). Warto zauważyć, że użytkownicy Google potrzebowali także hokerów do kuchni. To hasło wzrosło o 45% r/r. 


Biuro domowe: fotele gamingowe przy biurkach loftowych

Kategorią wyszukiwań w Google, która znacznie urosła jest biuro domowe. Polacy często musieli doposażać swoje mieszkania, żeby pracować zdalnie w wygodnych warunkach. Dlatego wśród najczęściej wyszukiwanych haseł ostatnich 12 miesięcy nie mogło zabraknąć biurka oraz krzesła do biurka. Te hasła odnotowały wzrost odpowiednio o 199% i 555% rok do roku. 

Ze względu na ograniczoną przestrzeń w mieszkaniach, użytkownicy wielokrotnie wyszukiwali w Google hasła biurko loftowe, którego popularność wzrosła rok do roku aż o 527%. Wśród częstych wyszukiwań znalazła się także komoda pod biurko (wzrost o 256% r/r). Kategoria krzeseł biurowych zdominowana została przez fotele gamingowe materiałowe - wzrost popularności o 366% rok do roku. Również takie hasła jak fotele gamingowe do 300 zł lub krzesło gamingowe były wpisywane dość często. Nieznacznie mniej popularne były fotele obrotowe do biurka oraz krzesła obrotowe do biurka. Te odnotowały wzrost o 319% oraz o 266% r/r. 

W związku z wykonywaniem obowiązków zdalnie, a także nauką online, wielu Polaków musiało zorganizować miejsce do codziennej pracy przy komputerze. Stąd tak duża popularności haseł biurko oraz krzesło do biurka. Co ciekawe, oprócz wyszukiwań związanych z konkretnym stylem, np. biurko loftowe, stawiali głównie na funkcjonalność, np. rozkładane biurko czy biurko z szufladami. W przypadku krzeseł do biurka, hitem okazały się fotele gamingowe, szczególnie te budżetowe ‒ komentuje trendy Jacek Bisiński, Senior Analytical Consultant w Google. 


Firmy Jutra: bezpłatna pomoc dla firm z branży wnętrz i meblarskiej

Obserwacja trendów w wyszukiwarce Google może pomóc firmom dostosować się do zmieniających się zachowań i preferencji ich klientów. Podobnie jak bezpłatny program Firmy Jutra, dzięki któremu także przedsiębiorstwa z branży meblarskiej i wnętrzarskiej mogą rozwinąć swój biznes w internecie, nauczyć się wykorzystywać rozwiązania chmurowe i dotrzeć do klientów, którzy coraz częściej robią zakupy przy pomocy komputera lub smartfonów. W 2020 roku prawie 75% osób kupujących online robiło zakupy w sieci przynajmniej kilka razy w miesiącu[ Wewnętrzne dane Google]. Od startu programu w listopadzie 2020 roku Google pomógł już w rozwoju 5500 firmom.  

Przykładem przedsiębiorstwa, które dostrzegło w cyfryzacji szansę na rozwój i przystąpiło do programu Firmy Jutra jest KB Cut, producent frontów meblowych, który w oparciu o analizę trendów postanowił rozszerzyć ofertę produktową zgodnie z oczekiwaniami klientów. ‒ Podczas szkoleń i konsultacji w ramach programu Firmy Jutra nauczyliśmy się analizować trendy, opracowywać  skuteczne kampanie reklamowe i przekuwać je na swoją korzyść, a pozyskana wiedza wsparła rozwój naszej firmy ‒ mówi Katarzyna Smoła z firmy KB Cut. ‒ Dzięki Firmom Jutra, bazując na aktualnych trendach w branży meblarskiej przygotowaliśmy kampanię sprzedażową w sieci dotyczącą zarówno frontów meblowych jak i turystycznego wyposażenia do vanów, które produkujemy pod marką Escape Vans. 

___
1 Wewnętrzne dane Google, Marzec  2019 - Luty 2021, Polska
2 Porównanie rok do roku, marzec 2019 - luty 2021, Polska
3 Wewnętrzne dane Google


Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Inne wydarze architektoniczne:

Podcast: Warszawa. Architektura, społeczność - Plac Europejski

Cykl podcastów WARSZAWA. ARCHITEKTURA, SPOŁECZNOŚĆ powstaje we współpracy Domu Spotkań z Historią, instytucji doświadczonej w popularyzacji historii Warszawy, z Fundacją Bęc Zmiana, zajmującą się nowatorską dokumentacją współczesnej architektury.

więcej

MIRALLES. Perpetuum Mobile – niezwykła, pełna ruchu wystawa mebli w hołdzie dla wielkiego katalońskiego architekta

W centrum wystawienniczym Disseny Hub w Barcelonie otwarta została wystawa pod nazwą MIRALLES. Perpetuum Mobile. Prezentowane na wystawie modele mebli i przedmiotów zostały opracowane głównie z myślą o domu architekta.

więcej

Gala Golden Cubes Awards 2019/2020. Rozmowa: Po co nam edukacja architektoniczna?

Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki zaprasza na Galę Golden Cubes Awards 2019/2020 oraz rozmowę: „Po co nam edukacja architektoniczna?”. W rozmowie wezmą udział laureaci polskiej edycji konkursu Golden Cubes Awards, którzy na co dzień są edukatorami architektonicznymi, nauczycielami, kuratorami, artystami i tworzącymi sztukę, która uwrażliwia i pomaga zrozumieć przestrzeń.

więcej

Wystawa "Więcej zieleni! Projekty Aliny Scholtz"'

Alina Scholtz to jedyna kobieta, którą wymienia się w licznych panteonach „ojców-założycieli” polskiej architektury krajobrazu, chociaż od samego początku istnienia kierunku, była to dziedzina silnie sfeminizowana. Takie spojrzenie sprawia, że pracownice działu „Zieleń” w Biurze Odbudowy Stolicy i Biurze Urbanistycznym Warszawy są pomijane w opracowaniach o powojniu i pozostają anonimowe.

więcej

Rozmowa z dr. hab. Janem Sikorą - jurorem 23. edycji konkursu „Projekt Łazienki 2021”

Jan Sikora jest właścicielem pracowni Sikora Wnętrza, ponadto prowadzi Pracownię Przestrzeni Publicznych na Wydziale Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Architektura jest jego pasją, którą chętnie dzieli się z innymi – przekazuje wiedzę studentom, w mediach społecznościowych relacjonuje postępy remontów i budów, występuje jako ekspert podczas wydarzeń związanych z projektowaniem wnętrz

więcej

IDEAL STANDARD ZAPRASZA DO BERLINA - TOGETHER WORLD TOUR

Kolejnym przystankiem we wzorniczej podróży Ideal Standard Together World Tour jest Berlin. Zapraszamy już 16 czerwca. Start wydarzenia w samo południe, punktualnie o 12

więcej

Debata "Z Widokiem na Nowy Europejski Bauhaus"

Zbliża się debata pt. "Z Widokiem na Nowy Europejski Bauhaus". Organizatorem spotkania jest Biuro Parlamentu Europejskiego we Wrocławiu. W debacie wezmą udział: Hubert Trammer – uczestnik Okrągłego Stołu Nowego Europejskiego Bauhausu, Katarzyna Roj – kuratorka galerii Dizajn BWA Wrocław, Leszek Gaś – dyrektor Biura Parlamentu Europejskiego we Wrocławiu.

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj;