IL VANGELO SECONDO I REPROBI

Share |


IL VANGELO SECONDO I REPROBIProjekt Il Vangelo secondo i reprobi gromadzi artystyczne postawy, które korespondują z oryginalną w twórczości Pier Paolo Pasoliniego wizją religii i religijności. Ich konsekwencją są często zaskakujące reinterpretacje dobrze znanych symboli i ujawnianie pomijanych dotąd znaczeń. Zaproszeni artyści zajmują się eksploracją marginesu – nie tylko katolickiego – wyparcia. Ten projekt to szczególny hołd złożony włoskiemu reżyserowi.

Podczas tegorocznej wystawy zaprezentowane zostaną realizacje czwórki polskich i zagranicznych artystek i artystów, pokazany zostanie także Teoremat Pier Paolo Pasoliniego. Większość spośród zaproszonych artystów dotyka w swoich realizacjach tematyki związanej z ustaloną religijną symboliką, usiłując odczytać ją na własny, często znacznie odbiegający od przyjętych interpretacji sposób. Część z nich mierzy się z problemem silnych, ale podlegających systematycznemu wypieraniu ze społecznej świadomości, powiązań religii i przemocy. Idąc dalej tym tropem, artyści jednoznacznie wskazują na mechanizmy wykluczania, piętnowania inności i promowania stereotypowych ról i postaw.


W ramach wystawy pokazane zostaną dwie prace Doroty Nieznalskiej: Wieniec mistyczny i Pozycja modlitewna. Rumuński artysta Ciprian Muresan zaprezentuje pracę wideo Dog Luv, adaptującą tekst Saviany Stanescu. Realizacje malarskie, w przewrotny sposób odwołujące się do katolickiej ikonografii, pokaże wrocławska artystka Dy Tagowska. Do wystawy zaproszono również singapurskiego twórcę Minga Wonga z pracą wideo Devo partire. Domani. / I must go. Tomorrow. Ten najnowszy projekt nagrodzonego na 53. Biennale Sztuki w Wenecji artysty z Singapuru oparty został na Teoremacie Pasoliniego. W założeniu pięciokanałowa instalacja wideo zostanie pokazana w postaci interaktywnej, jednokanałowej projekcji.

Czas: 22.10-10.11
Miejsce: Wrocław, Galeria Mieszkanie Gepperta,
ul. Ofiar Oświęcimskich 1/2
www.mieszkaniegepperta.pl


Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»