Nowości firmowe
   
Artykuł NIEWIDOCZNY dla użytkowników
Data: 11.06.2021 16:44


BIDROOM POWIĘKSZA BIURO W KRAKOWIE

Przeglądaj zdjęcia ->
Branża turystyczna i hotelarska należy do najbardziej dotkniętych skutkami pandemii. Ale wśród firm należących do tego sektora są również takie, których rozwoju nie spowolnił kryzys zdrowotny wywołany wirusem Covid-19. Cały czas zatrudniają nowych pracowników. Zdobywają nagrody. Nie zwalniają tempa i powiększają swoje biura. Jedną z nich jest firma Bidroom.

BIDROOM POWIĘKSZA BIURO W KRAKOWIE


NOWA POWIERZCHNIA W TYM SAMYM OBIEKCIE
Bidroom rozpoczął swoją działalność w 2014 roku w Holandii, jako bezprowizyjna hotelowa platforma rezerwacyjna. Od tego czasu dynamicznie się rozwija, zatrudniając specjalistów z wielu dziedzin oraz profesjonalistów IT. Aby nadążyć za szybkim wzrostem firmy, również biuro Bidroom, zlokalizowane przy krakowskim Rynku Głównym, musiało się ponownie powiększyć. Podobnie, jak podczas realizacji poprzedniej części biura, architekturę wnętrza opracowali Beata Tokarska-Kornecka oraz Jakub Kornecki z pracowni Q+B.ARCHITEKCI, a wyposażenie dostarczył Kinnarps.



Już w trakcie otwierania pierwszego biura, management firmy Bidroom wiedział, że wkrótce będzie potrzebować nowej przestrzeni. Udało się znaleźć ją w tym samym budynku przy krakowskim Rynku Głównym, piętro wyżej - dotychczas użytkowane, jako powierzchnia magazynowa.


- Naszym głównym celem kolejnej rozbudowy biura było stworzenie przestrzeni dla działów kreatywnych. Stąd też mocny akcent na to, aby w nowej części biura łatwo było dyskutować, prezentować, zapisywać a nawet rysować wszelkie nowe pomysły – powiedział Marcin Wesołowski z firmy Bidroom.


„Początkowo adaptacja tej przestrzeni do potrzeb pracy biurowej miało polegać na odmalowaniu pomieszczeń, wymianie podłogi oraz odpowiednim wyposażeniu. Ale udało mi się wprowadzić kilka dodatkowych zmian, które diametralnie zmieniły jej wygląd i funkcjonalność. Poprosiłam również o wykonanie odkrywek na ścianach, aby zobaczyć co znajduje się pod gruba warstwą tynku. Tak, jak przypuszczałam okazało się, że pojawiła się tam stara piękna cegła z historią, która stanowi oryginalny element tkanki budynku w nowym biurze” - mówi autorka projektu, architekt Beata Tokarska-Kornecka z pracowni Q+B.Architekci.



WYRAZISTA KOLORYSTYKA NA NEUTRALNEJ BAZIE
Podobnie, jak na niższym piętrze, projekt nowej części biura Bidroom opiera się na neutralnej bazie kolorystycznej, która harmonijnie współgra z historycznym charakterem obiektu. Neutralne kolory pozytywnie wpływają na samopoczucie i koncentrację pracowników. W tym projekcie stonowane barwy sprawdziły się także, jako praktyczna baza dla elementów uzupełniających w żywszych kolorach - barwie wiodącego dla marki Bidroom holenderskiego pomarańczu oraz turkusu.


Wyrazisty kolor pomarańczowy w ciągu komunikacyjnym, który stanowi czytelne nawiązanie do logo firmy, wiedzie przez całe biuro od wejścia, przez przestrzeń biurową, obok przeszklonej sali konferencyjnej ze strefą trybun zaprojektowaną, jako miejsce do spotkań w większym gronie, aż do strefy socjalnej z kuchnią. Dodatkowo na ścianach wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego została zastosowana farba do tablic suchościeralnych, dzięki czemu powstała duża powierzchni do pracy twórczej. Wzdłuż ścian znajduje się wiele wygodnych siedzisk do omawiania pomysłów lub po prostu do chwili relaksu. Zarówno zadaniom koncepcyjnym, jak i odpoczynkowi sprzyja naturalna roślinność, która wpływa korzystnie na jakość pracy i powietrza w biurze.


Kolor turkusowy został zastosowany w miejscach spotkań – zarówno w małym boksie, gdzie można zorganizować dwu- trzyosobowe spotkania, jak i w większej sali konferencyjnej. Na ścianach wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń również zastosowano farbę whiteboard, dzięki czemu powstało sporo miejsca do zapisywania pomysłów i robienia szkiców.


Jeżeli chodzi o kolorystykę wyposażenia biura to dominują kolory bazowe, czyli biel blatów i stelaży biurek oraz szarość tapicerek i wykładziny z domieszką pomarańczowo-grafitowych wzorów terazzo.


ERGONOMIA TO PODSTAWA
Dla firmy Bidroom ergonomia stanowiła kluczowy czynnik wyboru rozwiązań biurowych. Dlatego też wszystkie stanowiska pracy zostały wyposażone w regulowane biurka Serii P, które sprzyjają komfortowi i efektywności pracy oraz w ergonomiczne fotele biurowe. Wnętrze jest doskonale doświetlone, a dodatkowo ożywia je naturalna zieleń w specjalnych skrzynkach wkomponowanych w zabudowę meblową z siedziskami.


- Nowa powierzchnia firmy Bidroom, znajduje się na 3  piętrze kamienicy Rynku Głównego. Projekt jest kontynuacją wcześniejszej aranżowanej powierzchni. Połączenie nowoczesnych rozwiązań wnętrzarskich z klimatem starego miasta zapewnia komfort pracy w historycznych murach. Cieszę się, że ponownie rozwiązania Kinnarps udowodniły swoją uniwersalność wpisując się w nowy kontekst – podsumowuje Paweł Łatka, Key Account Manager, który odpowiada za obsługę Bidroom w Kinnarps Polska.



FAKTY
Nazwa: Biuro Bidroom
Lokalizacja: Kraków
Projekt: Beata Tokarska-Kornecka, Jakub Kornecki, Q+B ARCHITEKCI
Inwestor: Bidroom
Metraż: 200 m2
Rok realizacji: 2020
Zdjęcia: Przemysław Kuciński

PRODUKTY/ROZWIĄZANIA:

Stanowiska pracy – biurka seria[P], fotele biurowe Temo, Kinnarps
Sale konferencyjne – stoły konferencyjne Colt marki Skandiform








Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.

Artykuły powiązane:

Cyfrowe miejsce spotkań Kinnarps

Cztery marki, wchodzące w skład Grupy Kinnarps, które wspólnie tworzą inspirujące i zrównoważone rozwiązania w zakresie projektowania wnętrz dla biur, edukacji i sektora opieki, zapraszają do wirtualnej przestrzeni spotkań!

więcej

Nowa realizacja Kinnarps - biuro firmy Roquette w Warszawie

Nowe biuro polskiego oddziału firmy Roquette zlokalizowane w kompleksie The Park zostało zaprojektowane przez pracownię Architekci Łosiak Siwiak, a jego umeblowanie firma powierzyła marce Kinnarps. Powstały piękne, przestronne i funkcjonalne wnętrza utrzymane w naturalnym, minimalistycznym klimacie

więcej

Rusza badanie „Praca hybrydowa 2021” - organizacyjne i osobiste wyzwania w łączeniu pracy z domu i biura

Rok od wybuchu pandemii Kinnarps wspólnie z Akademią Leona Koźmińskiego, Polskim Instytutem Środowiska Pracy oraz Pro Progressio zaprasza do udziału w badaniu warunków i wyzwań dotyczących pracy hybrydowej

więcej

Definiowanie środowiska pracy na nowo. Przyszłość biur – jak się do niej przygotować?

Ze względu na pandemię COVID-19 wiele osób pracowało z domu, niezależnie od własnych chęci, warunków, czy stopnia swojego przygotowania. Tę sytuację określa się mianem globalnego eksperymentu dotyczącego pracy zdalnej, którego efekty zaczynają być widoczne. Dzięki rozmowom ze specjalistami z całej Europy, Kinnarps określił wyzwania, potrzeby i możliwości, jakie stwarza nowa rzeczywistość – i przedstawia je w swoim raporcie pt. Definiowanie środowiska pracy na nowo

więcej

Niezwykły projekt siedziby Universal-Investment w Krakowie

Zapraszamy do obejrzenia krakowskiego biura Universal-Investment, jednej z wiodących europejskich platform obsługi funduszy, które zaprojektowała FBT Pracownia Architektury i Urbanistyki oraz Fruit Orchard Interior Design, a wyposażyła firma Kinnarps

więcej

. Wróć do listy tematów
dowload...
dowload...
dowload...
Co czytają inni: Zobacz więcej
dowload...

R E K L A M A

Ta witryna używa plików cookies, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (scrollowanie, zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem) bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Gamma Media bedącego wydawcą portalu infoArchitekta.pl. Dane przechowywane w celach marketingowych i statystycznych. Dane użytkowników gromadzone są anonimowo. Akceptuj;