Fotel Polyphony

Fotel Polyphony
Świątynia czy perła polskiej muzyki, to tylko niektóre z określeń jakimi opisuje się nową siedzibę Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Koncepcja budynku autorstwa Konior Studio, otrzymała nagrodę w konkursie European Commercial Property Awards 2010 w Londynie w kategorii projektów budynków użyteczności publicznej. Możliwość stworzenia foteli do wyposażenia równie sławnego i utytułowanego budynku jest więc niezwykłym wyróżnieniem, ale jednocześnie niecodziennym wyzwaniem.


Na początku był… pomysł.
Prace nad fotelem dedykowanym do nowej siedziby NOSPR trwały prawie 4 lata. Rozpoczęły się w 2010 roku i wymagały zaangażowania i ścisłej współpracy wszystkich działów marki Forum Seating, jednej z 6. marek Grupy Nowy Styl. Na etapie samego projektowania, po stronie Konior Studio do współzawodnictwa zaproszone zostało aż 5 firm, w tym także polska firma Grupa Nowy Styl, która odpowiada za wyposażenie Sali Koncertowej Głównej oraz Sali Kameralnej.


Metoda ciągłych prób
Uzyskanie finalnego kształtu fotela Polyphony dedykowanego do Sali Koncertowej Głównej sygnowanego nazwiskiem Tomasza M. Koniora wymagało dziesiątek prototypów, prób i konsultacji. Jego koncepcja rozwijała się wraz z kolejnymi etapami budowy budynku, tak by zarówno wnętrze jak i fotele stanowiące jego główne wyposażenie idealnie ze sobą współgrały. Ostateczna forma Polyphony ma swoje początki w miniaturowym modelu Sali Koncertowej Głównej, który odzwierciedlał najdrobniejsze szczegóły architektoniczne oryginału. Został on przygotowany przez Nagata Acoustics, jedną z najbardziej cenionych na świecie pracowni akustycznych, która miała kluczowy udział w tworzeniu nowej siedziby NOSPR.


Swój opływowy kształt fotel uzyskał dzięki zastosowaniu specjalnie uformowanej gąbki. Profil oparcia został w pełni dostosowany do kształtu pleców siedzącej w nim osoby. Dzięki zastosowaniu dedykowanego wewnętrznego szkieletu konstrukcji posiada doskonałe właściwości ergonomiczne.

Ze względu na swoje docelowe przeznaczenie, materiały z jakich zbudowane są siedziska muszą spełniać wysokie normy jakościowe i normy niepalności. Zastosowanie trudnozapalnych pianek, dedykowanej powłoki lakierniczej i tkanin gwarantuje, że fotel spełnia wszystkie wymagania norm bezpieczeństwa.


Akustyka to podstawa
Przy tworzeniu idealnego fotela Grupa Nowy Styl współpracowała również z Laboratorium Akustyki Technicznej Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie oraz Instytutem Techniki Budowlanej w Warszawie, co poskutkowało wyborem do jego stworzenia jedynie materiałów o najlepszych parametrach akustycznych. Szczególną rolę odgrywają tutaj opływowe kształty samego fotela oraz podłokietników.


Efekt wizualny
Polyphony daje również niezwykły efekt wizualny Drewniane elementy wykonane są ze sklejki brzozowej pokrytej naturalną okleiną - czeczotą brzozową, w klasycznym kolorze skrzypiec Stradivarius. Warto zaznaczyć, że w tym samym kolorze zaaranżowane zostały balustrady w obiekcie, a także drewniane elementy wyprodukowanych przez Grupę Nowy Styl i dostosowanych przez Konior Studio foteli Pablo, dedykowanych do Sali Kameralnej.

Unikalny fornir zastosowany przy tworzeniu krzeseł jest materiałem bardzo cennym w meblarstwie, dostępnym tylko w lasach finlandzkich i syberyjskich. Wykorzystanie specjalistycznej powłoki lakierniczej nadaje mu trójwymiarowy efekt. Ze względu na to, że czeczota pozyskana z różnych drzew znacznie różni się między sobą jeśli chodzi o układ słojów, fotele w sali Koncertowej Głównej podzielone są między sobą na trzy grupy, tak aby wzór na ich drewnianych elementach układał się w kształt fali.


Srebrzysta przędza, dobrana do tapicerki foteli przez specjalistów Konior Studio, została wykonana na specjalne zamówienie i ze względu na unikalne właściwości trójwymiarowego srebrzenia  nie może być wprowadzona do seryjnej produkcji, co czyni fotele unikalnym produktem.
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»