Forma jako diagram sił - SITAG świętuje 20 lecie

Forma jako diagram sił - SITAG świętuje 20 lecie
Z okazji 20 rocznicy swojego powstania firma SITAG Formy Siedzenia postanowiła pokazać najlepsze produkty i przypomnieć historię ich powstania. Cykl grafik pt. "Ikony SITAG" przygotowany przez Andrzeja Dobosza pokaże inspiracje dzięki którym powstały oryginalne projekty foteli biurowych marki SITAG.

Autentyczny design jest daleki od „projektowania” opartego na naśladowaniu trendów lub wykorzystaniu gotowych wzorów czy komponentów. Poprzez projekt „Ikony SITAG” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony – podkreśla Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy SITAG i pomysłodawczyni projektu . Od początku istnienia naszej firmy stawiamy na własne, oryginalne wzornictwo. Dlatego z okazji 20 rocznicy  powstania firmy SITAG Formy Siedzenia zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii edukacyjnej, która pokazuje jakimi zasadami kierujemy się przy tworzeniu naszych foteli biurowych klasy Premium - dodaje.

Fotel SITAG EGO otrzymał Red Dot w 2010 roku

Kampania pt. "Forma jako diagram sił. 20 lat autentycznego projektowania" potrwa do połowy 2015 roku. Jej głównym elementem będą grafiki zaprojektowane przez Andrzeja Dobosza -znanego, poznańskiego rysownika. Jego prace złożą się na ilustrowaną biografii marki, w której produkty – kamienie milowe – pokazane będą w formie efektownych kolaży. Obrazy odkryją kulisy i konteksty powstawania projektów wyjątkowych foteli biurowych marki SITAG.

Fotel SITAG Wave otrzymał Red Dot w 2009 roku

SITAG chce w ten sposób pobudzić dyskusję o tym, w jakim stopniu prawdziwy design niesie za sobą wartość. Czy projektowanie dogłębne może być tożsame z sukcesem rynkowym? Czy prawdziwy design ma szanse konkurować z produktami odtwórczymi? Czy istnieje granica konkurencji cenowej i czy mamy szansę uciec przed uniformizmem? Firma stawia te pytania, bo sukces SITAG to z jednej strony stałe miejsca na liście liderów branży, rosnąca sprzedaży i nagrody Red Dot – „Oscary designu”, ale przede wszystkim to wspaniałe  i wyjątkowe produkty – każdy zbudowany na kanwie odrębnej historii, obudowany odmiennymi emocjami i skojarzeniami.


Grafiki Andrzeja Dobosza prezentować będą "siły", które zbudowały 9 unikalnych projektów. Na warsztat trafiły fotele biurowe marki SITAG: REALITY, EL100, GO2, SITAGEGO, DRONN, SITAG WAVE, SITI, PIGI i WOODI. Grafiki wraz z towarzyszącymi im tekstami będą prezentowane w mediach oraz podczas cyklu wystaw organizowanych w największych miastach Polski, połączonych z panelami dyskusyjnymi na temat autentycznego projektowania w architekturze, wzornictwie przemysłowym i grafice.

Fotel WOODI otrzymał Red Dot w 2012 roku

W trakcie kampanii internauci będą mogli też wziąć udział w specjalnie przygotowanym konkursie na stronie internetowej firmy. W jego ramach do wygrania będą fotele marki SITAG.

Zuzanna Skalska - twarz kampanii "Ikony SITAG"

Twarzą kampanii "IkonySITAG" będzie m.in. Zuzanna Skalska, znana na międzynarodowym rynku trendsetterka z której rad korzystają największe koncerny z branży meblarskiej, modowej, AGD i samochodowej.

Anna Vonhausen - dyrektor kreatywna firmy SITAG Formy Siedzenia
Od początku istnienia naszej firmy stawiamy na własne, oryginalne wzornictwo. Dlatego z okazji 20 rocznicy  powstania firmy SITAG Formy siedzenia zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii edukacyjnej, która pokazuje, jakimi zasadami kierujemy się przy tworzeniu naszych foteli biurowych klasy Premium - mówi Anna Vonhausen - dyrektor kreatywna firmy Sitag. Formy Siedzenia

Poprzez projekt „Ikony SITAG” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design, jak bardzo daleki jest on od „projektowania” opartego na naśladowaniu trendów lub wykorzystaniu gotowych wzorów czy komponentów oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony – podkreśla Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy SITAG Formy Siedzenia

Ikony designu i architektury zawsze wyprzedzają czas, w którym powstają. Zwykle stoją w opozycji do masowej produkcji. Nie wynika to z chęci kontestowania rzeczywistości, lecz z umiejętności spojrzenia inaczej. Powielanie powszechnie stosowanych rozwiązań nie daje takiej możliwości, jest działaniem krótkowzrocznym. Prowadzi bowiem do ujednolicenia oferty, co skutkuje tym, że marki mogą ze sobą konkurować tylko cenowo. A taki rodzaj konkurencji ma swoje oczywiste, ekonomiczne granice. Umiejętność podjęcia ryzyka i wprowadzenie nowości na rynek która często burzy dotychczasowe paradygmaty. To jest to, co wyróżnia lidera od ulepszacza. – tłumaczy Zuzanna Skalska.


Patronami medialnymi kampanii są magazyny Architektura&Biznes, DesignAlive oraz  portale internetowe Sztuka-architektury.pl i Sztuka-wnetrza.pl

Więcej informacji na temat projektu znaleźć można na stronie: http://sitag.pl/ikony/pl/o-projekcie
Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»