PKP Ciechanów

Share |


PKP CiechanówRozpisano przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wykonanie przebudowy dworca kolejowego Ciechanów wraz z prowadzeniem nadzoru autorskiego nad realizacją projektu. Podstawowe informacje o obiekcie oraz zakres rzeczowy inwestycji:

1. Stan aktualny
Dworzec kolejowy Ciechanów został wybudowany w 1914 roku znajduje się przy ul. Sienkiewicza 7. Kubatura budynku wynosi 3 402 m3, powierzchnia zabudowy - 407 m2, natomiast powierzchnia użytkowa 482 m2. Jest to obiekt budowlany wolnostojący, dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony o drewnianej konstrukcji ścian, stropów i więźby dachowej. Posiada centralnie usytuowaną dwukondygnacyjną część i dwa symetrycznie do niej przylegające od strony północnej i południowej parterowe skrzydła.


Elewacja obiektu budowlanego jest otynkowana, pokrycie dachu wykonane z papy bitumicznej. Dworzec kolejowy Ciechanów ogrzewany jest z lokalnej kotłowni węglowej. Wyposażony został w instalację centralnego ogrzewania, elektryczną, teletechniczną i wodno - kanalizacyjną. Posadzki w poczekalni zostały wykonane z terakoty, w pozostałych pomieszczeniach na parterze z lenteksu i PCV, zaś podłogi na piętrze i schody są drewniane. Dworzec kolejowy Ciechanów nie posiada wewnątrz zaplecza sanitarno - higienicznego dla pasażerów. Wszystkie instalacje (sanitarne, teletechniczne, elektryczne) są przestarzałe, nie spełniają obowiązujących norm i wymogów. Lokalna kotłownia węglowa jest przestarzała, nieekonomiczna i nieprzyjazna środowisku z uwagi na emisję spalin.
Aktualny sposób zagospodarowania powierzchni użytkowej dworca przedstawia poniższa tabela:
Powierzchnia użytkowa w m2 482,00
powierzchnia realizująca funkcje publiczne 342,18
powierzchnia wykorzystywana komercyjne, na działalność poza kolejową. 139,82


2. Oczekiwania Zamawiającego
Obecny budynek dworca zostanie rozebrany do istniejących fundamentów.
W nowym obiekcie dla potrzeb osób niepełnosprawnych zaprojektowane zostanie rozwiązanie umożliwiające dostęp do piętra budynku. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne - dostosowanie wejść i wyjść dla osób niepełnosprawnych, przystosowanie dostępu do kas. Zainstalowany zostanie system informacji wizualnej oraz głosowej. Zamieszczone zostaną tablice informacyjne zawierające rozkład jazdy pociągów oraz numerację peronów. Rozmieszczone zostaną piktogramy, ułatwiające pasażerom, w tym osobom niepełnosprawnym poruszanie się po obiekcie, toalety przeznaczone dla pasażerów, w tym toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych oraz matek z dziećmi
Funkcje związane z potrzebami przewoźnika skupione będą w obecnej lokalizacji na parterze budynku. W skład tego zespołu wejdą dwie kasy biletowe, kasa dopłat, pomieszczenia kasjera liniowego i pomieszczenia socjalno - sanitarne.
Na poziomie I piętra skupione będą powierzchnie z przeznaczaniem na funkcje usługowo-biurowe. Piwnice budynku zostaną zasypane a pomieszczenia techniczne, pomocnicze i przestrzenie instalacyjne tj. węzeł ciepłowniczy będą znajdowały się w jednym ze skrzydeł budynku.
Całkowita powierzchnia użytkowa dworca zmniejszy się o około 60,00 m2 ze względu na przywrócenie pierwotnej, przedwojennej bryły obiektu (rys. nr 1)


Poniżej podano oczekiwany sposób zagospodarowania powierzchni użytkowej dworca po przebudowie
Powierzchnia użytkowa w m2 422,00
powierzchnia realizująca funkcje publiczne (tzn pow. bezpośrednio związane z obsługą pasażera) 232,60
powierzchnia wykorzystywana komercyjne, na działalność poza kolejową (tzn. pow. biurowo - usługowe) 189,40

3. Ogólne cele projektu
Głównym założeniem funkcjonalnym dla omawianego projektu inwestycyjnego jest dostosowanie struktury przestrzennej obiektu do współczesnych wymagań i standardów obsługi podróżnych, z jednoczesnym przywróceniem walorów estetycznych obiektu. W realizacji tego celu szczególne znaczenie będą miały rozwiązania projektowe
i konstrukcyjne oraz zastosowane materiały, spełniające wymagania norm i standardów technicznych a w efekcie przebudowy uzyskanie zdecydowanej poprawy stanu technicznego obiektu, stanu środowiska i bezpieczeństwa osób przebywających w dworcu oraz obniżenie kosztów utrzymania i eksploatacji. Użyte materiały oraz rozwiązania konstrukcyjne powinny być dostosowane dla budynków użyteczności publicznej oraz zapewniać minimum średni standard wykończenia i wyposażenia budynku.
Dla stworzenia dostępności do obiektu osób niepełnosprawnych oraz bezkolizyjnego poruszania się wewnątrz obiektu dworca, w projekcie budowlanym uwzględnić należy likwidację barier architektonicznych oraz instalacje informacyjne.
Projekt winien obejmować kompleksową przebudowę całego budynku dworca kolejowego Ciechanów oraz zagospodarowanie terenu wokół w granicach własności działki.

Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
Kryteria oceny ofert: najniższa cen

Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: 
http://www.pkp-nieruchomosci.pl

>>SIWZ<<

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie
01-246 Warszawa, ul. Armatnia 14
pokój 13.

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.08.2011 godzina 08:30,
 miejsce: PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie
ul. Armatnia 14, 01-246 Warszawa
sekretariat.

 

Zaloguj się jako Użytkownik aby móc dodawać komentarze.
«
»
«
»